#nieuwjaarsblogchallenge 2

De opdracht nu is om wat vragen te beantwoorden.
Nou, ik zie nog wel een 20-tal vragen die ik zou kunnen beantwoorden.
Want de vraag is (en niet geheel ten onrechte) waarom maar steeds het proces wat ik mijn Reis naar meer minnen noem steeds zo op de voorgrond dient te staan?

Als je zoals ik zo van schrijven houdt dan kan er toch ook wel eens een heel fictief verhaal uit mijn pen komen.
Ik heb dat wel eens geprobeerd.
Maar ergens lopen fictie en feiten dan toch weer naast elkaar.
Want nee, bij het schrijven hou ik me, net als een paar van mijn voorbeelden, niet helemaal aan de feiten.

Als het voor het verhaal leuker is dat er in plaats van twee mensen drie in voorkomen doe ik dat.
En zo verzon ik al eens Knargel, maar ja die gaf ik een enkele reis naar ik weet niet waar naar toe.

En ik had aan Madame M ook wel een fijne gastschrijver.
Helaas vinden de beide katten nu in huis het maar zo zo dat ik ze soms als lijdend voorwerp naar voren haal.
En ja, als kind was ik heel goed in fictie.
Ik verzon gewoon mijn eigen, goed in de pas lopende familie.
Nu, jaren later weet ik dat mijn buurzusjes mijn familie omdat ze juist niet in de pas liepen (of lopen) zo waarderen.
En ik weet ook nog heel goed dat ik in mijn tienertijd echt bewust afstand nam van mijn fictieve familie.

Wellicht heeft die daad er toe bijgedragen dat ik het nu wat lastig vind om fictief te schrijven, maar ik beloof ik blijf het proberen.

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

Een reactie op #nieuwjaarsblogchallenge 2

  1. ria zegt:

    Schrijven doe je voor je plezier.Toch is het wel fijn als medebloggers het ook leuk vinden om je te lezen.Samen sta je nooit alleen.
    Liefs, Ria

Geef een reactie

