UO: Kip of ei

Die Plato die wil nu voor eens en altijd de ultieme oplossing, wat was er eerder de kip of het ei.
Kijk laat ik voorop stellen in eerste instantie was er gewoon helemaal niets.
En tja hoe omschrijf je dan dat eerste niets, daar zijn hele boekwerken over geschreven.
Met dank aan mijn grootouders ken ik het verhaal over het ontstaan van moeder aarde van twee echt hele verschillende kanten.

In het ene verhaal was het Bijbelverhaal de leidraad en in het andere verhaal totaal niet.
Stel je voor dat ik de ultieme oplossing aan mijn grootouders zou vragen dan kwamen de volgende ultieme oplossingen waar geen speld tussen te krijgen is.

Oma Henny:
Nou kind, het is echt heel makkelijk.
Het antwoord is natuurlijk de kip.
Want God schiep onze mooie aarde en alles wat we zien.
Kippen kunnen voor hun eieren zorgen, die eieren kunnen niet voor zichzelf zorgen.
Echt heb je geen moeilijker vragen?
Ik zou wel eens willen weten hoe je vader aan van die nette kinderen komt.
Jullie spreken met twee woorden, jullie hebben geen punkkapsel en dan ondanks al die grappen en grollen van mijn zoon Sjoerd.

(Volgens mijn moeder is het antwoord op die vraag:  Mijn kinderen zijn zich maar zo normaal mogelijk gaan gedragen, want tja die ouders van tegenwoordig, ook niet meer wat het geweest is, die doen maar raar (in de ogen van grootouders en kinderen)).

Oma Saar:
Je vraagt maar raak hoor voor een knaak.
Maar of ik het antwoord weet, dat is voor jouw een vraag, mijn scheet.
Wat was er eerder het kip of het ei?
Hmmm en die oplossing wil je echt van mij?

Kijk ik lust graag een kip en ook wel een ei.
Maar sommige vragen kunnen beter onbeantwoord blijven.
Wie weet wil je dan later wel allerlei herinneringen gaan opschrijven.
Nou aan mijn lijf geen polonaise.

Zeg Kees wil jij niet even een antwoord geven.

En toen kwam ik  dit filmpje tegen op you tube.

Nou, met muziek komen we dus ook niet bij een ultieme oplossing.
Goed, ik mag dus een ei zijn als ik het weet.
Ah, dan was toch een ei het eerste er.Twee oplossingen waar geen speld tussen te krijgen is, dat is het hele eieren eten.

 

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

14 reacties op UO: Kip of ei

  1. Marja zegt:

    Geweldig. Jij hebt de UO verdiend. Al was het alleen al om die kakelende kippen. ;o)

  2. ria zegt:

    hahaha, ja leuk .Nadat ik bij Plato de opdracht las week de lach niet van mijn gezicht. Wat een idee UO. Je hebt er een leuk stuk van gemaakt.
    groetjes, Ria

  3. Pingback: De U.O. en….. de WE-300 voor december | Platoonline

  4. platoonline zegt:

    Ik heb dit met stijgende verbazing en interesse zitten lezen. Het is geweldig. Alleen houd ik nog één vraag over: Oma Henny komt met de kip, de andere familieleden kiezen eieren voor hun geld en jij weet het niet dus ben je een ei.

    Maar als je nou moet kiezen: wordt het dan de kip of toch het ei? Ik bedoel: oplossingen moeten er komen natuurlijk 🙂

    Laat je het nog even weten?

    Bedankt voor je hilarische uiteenzetting.

  5. G.E.W.E.L.D.I.G. ….lig helemaal in een deuk hier…… en laat dat lachen nu net even heel welkom zijn ook nog eens.

    De UO….ik waag me er (nog) niet aan…..toen ik de opdracht las had ik gelijk hetzelfde grondbeginsel van het verhaal als jij…. maar dat vond ik te voor de hand liggend… en tja ik had er nooit zo’n schitterend stukje van kunnen maken als dat jij deed natuurlijk.

    Liefs en fijn weekend.

  6. hannekelive zegt:

    haha, mooi gedaan, al weten we het nu no niet helemaal zeker

  7. platoonline zegt:

    Reismeermin. Ik heb het filmpje samen met Maria bekeken. We liggen nu nog over elkaar heen van het lachen. Maria heeft zo’n rood hoofd dat ze even moet gaan zitten. Ze bedankt je hartelijk.

  8. jokezelf zegt:

    Leuk gevonden Reismeermin.. Geweldig filmpje (weliswaar zonder eieren, maar toch… 😉

  9. Hahahaha ja prachtig in elkaar gezet, geschreven en zelfs met een hilarische clip, dat is toch niet van een EI zo’n idee maar van een Kip 😉

  10. Corline zegt:

    Nog niet echt uitsluitsel, maar wel heel leuk gevonden! 🙂

  11. gewoonanneke zegt:

    Wat leuk gevonden zo allemaal haha alleen ja of het de UO is dat weet ik niet. wel een grappig filmpje trouwens.

  12. Plien zegt:

    Schitterend!!! 😀

  13. Truus zegt:

    Hahaha, hij is leuk Min. Ik mag hier zelf kiezen: de Schepping of de evolutie theorie. 🙂

Geef een reactie

