Dubbeltjes

Ik heb mijn opa Cor wel eens gevraagd wat zijn eerste salaris was.
Volgens mij meldde hij me destijds een schokkende vijftien gulden.
En nee, dat was niet wat hij per uur verdiende.
Het was echt letten op de dubbeltjes die binnenkwamen.

In oktober is het de koop eens niets maand.
Een maand waar ik niet echt aan mee doe.
Want er zijn echt al genoeg dagen waarop ik niets koop.
Mijn uitdaging is juist om wel eens wat dubbeltjes te laten rollen.

Heel even heb ik overwogen om Deetje in te ruilen.
Maar dan koop ik een (volgens Juan) wat veiliger (grotere) auto die ongeveer net zo oud is als Deetje, maar met een hogere kilometerstand op de teller.
Nou dan tel ik liever nog even door met Deetje.
Ik zorg gewoon dat ik voldoende afstand hou van andere weggebruikers, zodat ik voldoende remweg heb mocht ik (zoals onlangs) even afgeleid zijn en het maar echt heel weinig scheelde of ik had mijn voorganger wel geraakt.

Dubbeltjes, ik spaar ze niet echt meer.
Ik zorg dat mijn spaargeld niet in huis is te vinden.
Niet dat ik bang ben dat iemand dat wil stelen.
Want het is met spaargeld in huis eigenlijk net als met een volle zak chips / drop.
Zolang ik er niet aanzit gaat het heel goed, maar ja eraan beginnen is vaak het begin van het einde.
En ach als ik dan eenmaal begonnen ben kan ik het beter opmaken.
Eigenlijk nu ik dit zo lees vind ik het een wonder om te bedenken dat het me lukt om spaargeld apart te zetten op een spaarrekening.
Maar ja met die dubbeltjes maak ik wel steeds plannen.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

Een reactie op Dubbeltjes

  1. ria zegt:

    Vroeger had ik een langwerpig blik .Op het deksel zaten gleuven, onder elke gleuf een woord.
    huur – verzekering – huishoudgeld – ga zo verder. In het laatste gleufje kwamen de dubbeltjes, centjes en stuivertjes van de lege flessen .Dat geld spaarde ik voor verjaardagen van mijn ouders of kleine verrassing voor de kids.Er ging wel elke maand een klein vast bedrag naar de spaarbank voor onvoorziene omstandigheden. Dat doe ik nog steeds.
    groetjes, Ria

Geef een reactie

