Meteropnemer

In mijn jeugd was één van onze buren de gasman.
Een man waar ik dus elk jaar nog wel aan denk en dan met name in oktober.
Want dan komt hij langs om de meterstanden op te schrijven.

Dit jaar kwam er niemand langs, nog in oktober, nog in november.
Ik vroeg me af of we nu binnenkort nieuwe meters zouden krijgen.
Maar nee, ik kreeg net als voor de watermeter nu een kaartje waar ik zelf de meterstanden van het gas en licht (electra) op diende te schrijven.

Ik vond dat eigenlijk maar een kale bedoening.
Waarbij ik me trouwens ook afvroeg of dat kaartje dan niet in de voor mij juiste meterstanden noteert u maar maand had kunnen worden gestuurd.

Maar goed het was geen brief waarvan ik prikkeldraadhaar kreeg.
Dat gebeurde bij weer een heel andere brief waarbij ik gelijk aan mijn gezondheid begon te twijfelen.
Want volgens die brief moest ik iets al weken in mijn bezit hebben, maar ik had dat bewuste item echt niet gezien.

Bij het controleren van alle zaken kwam ik trouwens wel wat andere zaken tegen die ik niet zo handig had opgeborgen, dus ik constateerde dat het de afgelopen tijd toch duidelijk iets minder met me was.
Mijn meters stonden even heel gevaarlijk tegen het rood aan..
Die meters zijn gelukkig, met wat hulp, nu weer in wat beter vaarwater gekomen.
Ik ben dus niet, zoals een schip, ergens vastgelopen.
Maar het scheelde niet veel.
Heel benieuwd hoeveel centimeter een meteropnemer daar nog had kunnen meten..

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

