Lichtgewicht

Zoals Tagrijn al zei in de reacties, is 20 % afvallen wel heel erg veel.
En nee, ik wil echt zelf geen 20 % afvallen.
Dat lijkt me niet gezond, ik wil mijn gewicht liever boven de 65 kg houden en onder de 70 kg.
Is het meer of minder dan matig ik me of juist helemaal niet.

In mijn tienertijd ben ik heel lang degene geweest die het minst woog.
Als er dan iemand was die opgetild diende te worden, dan was ik de sigaar.
Ik heb echt heel lang 37,5 kg gewogen, maar tot op heden heb ik dat getal niet maal 2 gedaan.
Mijn moeder vertelde me later dat ze er wel eens met een arts over had gesproken, maar volgens hem lag het aan mijn bouw, plus het feit dat ik een laatbloeier was.
Dus tegen de tijd dat ik in bloei kwam werd die 37,5 kg binnen mum van tijd 45 kg.

Onlangs werd ik even getest om globaal te kijken hoe het met me gaat.
En ik zit echt in het groene gebied voor de BMI-index.
Echter het wil niet zeggen dat ik net als de kat Mossel niet hier en daar wat verkeerde vetten op de botten heb.
Het vetpercentage mag dus wat lager.
Denk niet dat Mossel veel zin heeft om samen met mij dagelijks wat extra te gaan bewegen.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

