Biggest loser

Vanochtend stonden we even samen op de weegschaal.
Figuurlijk dan, want ik stond en in mijn rechterhand hield ik Mossel bij zijn nekvel beet.
Dat liet hij allemaal toe.
Gisteren was het me al opgevallen dat hij zelfs knorde als ik met hem deze greep oefende.
Denk echter niet dat als ik dit morgen probeer hij het dan nog toestaat.

Nu stonden we dus samen op de weegschaal.
En vooral om eens te kijken of dat dieet dat Mossel volgt een beetje aanslaat.
Bij de laatste algemene poezenkeuring bij de dierenarts woog hij 6 kilo.
Een echte jeweetwel kater, type theemuts.
En net als Madame M mocht hij nu nog maar de helft van wat hij at.
Waar Madame M niet zo’n probleem mee had, maar Mossel klaagt vaak dat hij nog wel wat lust.

Samen met Mossel stond ik dus op de weegschaal en samen wogen we 73,3 kilo meldde de weegschaal.
Toen ik daarna Mossel liet gaan was ik ineens 4,8 kilo lichter.
Mossel is dus 1,2 kilogram afgevallen, wel 20 % van zijn lichaamsgewicht!
Of hij op zijn ideale gewicht is, dat weet ik niet.
Maar goed hij is in onze huishouding even de Biggest loser.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

3 reacties op Biggest loser

  1. Trees zegt:

    Goed gedaan Min, het valt echt niet mee een kat (of hond) te laten afvallen. Maar Mossel komt zeker niet buiten? Hij zal zich best beter voelen en energieker zijn!

  2. platoonline zegt:

    Dat is nog eens flink afvallen. Hulde aan Mossel.

  3. tagrijn zegt:

    20% is wel heel erg veel! Jij weegt nu 68,5. Zou er 20% af gaan dan kom je op 54,8… Dat moet je toch niet willen?

Geef een reactie

