Zing-zo

Dit jaar deelde ik mijn droomdoel met ieder die het maar wilde horen.
Al jaren de wens om eens een boek te schrijven.
Niet echt om er nu vette oplages mee te scoren.
Daar stond ik niet eens zo bij stil.
Als maar één lezer mijn boek nou eens las met of zonder leesbril.

Toen ik dan ook meldde dat mijn boek er zou gaan komen.
Was er één iemand die me met een vraag aan het lachen kreeg.
Want zo vroeg schoonzus Louise komt nu eindelijk je gedichtenbundel uit.
Ik was even helemaal vergeten hoe lang wij elkaar al kennen.
Zij was (wist ik niet meer) mijn gedichten al eens tegengekomen.
Waarin ik net als nu woorden op rijm aaneenreeg.
Waar ik heel wat van mijn  verdriet ooit mee wegspoelde als een zuipschuit.

Ja dit rijmt nou wel een beetje vreemd.
Maar in dit gedicht wilde ik voor iemand speciaal een eend.

Rond december vond ik het dan ook heel fijn,want dan mocht ook alles op rijm.

Ik denk dat ik nog even verder ga met dichten.
Want met dank aan internet kan ik steeds een nieuw woord vinden om toch weer een lach op mijn gezicht te toveren.
Eens kijken wat ik met woorden nog meer kan aanrichten.

Het is, dat heb ik al vaker gemeld, allemaal een keuze.
Voor de een iets meer dan voor een ander soms ook merk ik een dubieuze.

Ik kan het dus niet iedereen naar de zin maken.
Maar goed ik laat me maar niet over bakken.
Dat brengt alleen maar ongemakken.
Ik hoop gewoon dat geen mensen hier overstuur door raken.

Tegenwoordig moet je op bijna al je woorden net als slakken zout opleggen.
Soms twijfel ik zal ik nu wel of toch maar niets meer zeggen?

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

