Een jaar zwijmelen op zaterdag

Ik hield in mijn jeugd en als tiener toch echt wel van muziek.
Alleen ik kan me niet herinneren ooit van Sint en Piet een langspeelplaat, of een single gekregen te hebben.
En het leukste Sinterklaasliedje dat ik ken is Zwarte Piet ging uit fietsen en toen klapte zijn band, maar ik kom hem wel tegen op you tube, maar om daar nu mee te zwijmelen is niet echt leuk merkte ik.

Even heb ik zitten denken om hier dan maar wandelmuziek te zetten van een man met wiens muziekteksten ik heel wat kilometers rondgeslingerd heb op wegen en paden als de avondvierdaagse in ons dorp was.

Die bewaar ik even tot volgende week.
Want stel Sint en Piet lezen deze blog en ze hopen dat ze tips krijgen wat ik van ze wil krijgen.

Nou, ik weet nog wel een paar boeken die ik wil hebben.
Maar, nee ik vraag ze niet, want ik heb best nog wel een paar boeken hier die ook gelezen willen worden.

Om nog maar te zwijgen over een boek dat gepubliceerd wil worden.
Daar ga ik dit weekend echt aan werken. Ik beloof het met de hand op mijn hart.

En als Sint en Piet dat zelfde drankje willen inslaan wat ze vriendlief vorig jaar hebben gegeven, nou dan zal hij jullie zeer erkentelijk zijn.

Kijk muziek, ik heb echt voldoende muziek in huis, maar een enkele keer wil ik in mijn auto nog wel eens een CD opzetten om te er naar te luisteren dus daar kun je me ook niet echt mee verblijden.

Ik zoek nog wel een paar Pieten om mee te helpen met het opfrissen van ons huis.
Ze mogen er dan bij zingen wat ze willen.
Maar neem me dan vooral niet kwalijk dat ik dan vooral dit lied steeds zing van mijn favoriete bevers uit de Fabeltjeskrant.

En deze rubriek bestaat las ik alweer een jaar en ik ben ervoor echt een heel stuk in mijn muziektijd voor gegaan. Dank voor de inspiratie allemaal en de leuke muziek!

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

13 reacties op Een jaar zwijmelen op zaterdag

  1. Hij blijft leuk, dit nummer uit de Fabeltjeskrant.

  2. Jaaaa hier wordt je gewoon vrolijk van hahaha….hoop dat ook jij nog heel wat zult zwijmelen 😀

    Fijn weekend liefs Laura

  3. platoonline zegt:

    Geweldig, Sint, Piet en de fabeltjeskrant in één blogje.

    Kun je eens opgeven welke boeken je zoekt. Ik heb er juist een aantal klaar staan om weg te doen (ik moet wel want het raakt hier vol). Als er wat voor je bij zit mag je ze van me hebben. ’t Kost niks.

  4. Marja zegt:

    Leuk. Die heb ik lang niet gehoord. Dank voor je bijdrage.

  5. jokezelf zegt:

    Ja leuk liedje. Jeugdsentiment van mijn 10 jaar jongere zusjes en daarmee ook een beetje van mij (want wij ouderen keken gezellig mee naar de fabeltjeskrant)

  6. Trees zegt:

    Wat een leuk logje en wat een leuk nummer heb je uitgekozen voor deze speciale dag!

  7. ow wat leuk….dat zong mijn broertje zo graag…ik hoor het hem zo zingen(de man is inmiddels al 44 haha) leuk!!!

  8. Zing het altijd als ik een hamer/tang klus moet doen. Fijn weekend

  9. gewoonzoalsikben zegt:

    Een heel grappig bekend liedje ,Sint en Piet mogen van mij een enkele reis Spanje krijgen
    Elisabeth

  10. greetjedewit zegt:

    Wat leuk, ik heb even een paar minuten zitten lachen. Je wordt hier helemaal vrolijk van.

  11. minoesjka2 zegt:

    O ja, de gebroeders Bever ………. heerlijk. Heb ik net zulke goede herinneringen aan als aan sint en piet. Was altijd weer spannend.

  12. Melody zegt:

    och nostalgie wat leukkkkkkkkkk

    tja je woont te ver weg…anders…..

  13. Gut… ik kan geen waterpomptang zien, zonder aan Willem te denken 🙂 Leuke keuze!

Geef een reactie

