Verhalen

Er zijn geen rozen zonder doornen.
Geen berg zonder dal.
Als we allemaal hetzelfde waren was het wel heel erg saai,want dan hadden we elkaar niets te vertellen.

Als je zoals ik een grote familie hebt dan zijn er veel mensen die zichzelf graag horen spreken.
Ik heb al vrij jong een hekel gekregen om steeds hetzelfde woord voor woord te vertellen.
Waardoor ik nu wel eens de vraag krijg of ik iets echt niet woord voor woord kan herhalen.
Toch heb ik als verhalenvanger juist die teksten opgeslagen die me totdat ze me bijna letterlijk mijn oren uitkwamen zijn verteld.

Waar trouwens onlangs bleek dat de verhalenverteller mij al jaren een belangrijk detail onvermeld had gelaten.
Dus werd ik onlangs door mijn vader gebeld en die zei dat hij toch echt de krantenlezer was die een advertentie zag in “De Telegraaf” waardoor hij, mijn moeder en de kinderen in de achterhoek kwamen wonen.

O, ja en die krant lag op tafel bij zijn schoonouders, Kees en Saar.
Zo zie je maar, zonder dat je er erg in hebt, kun je je meters vervaren.
En ook werd me verteld dat mijn ouders op 1 april 1966 in ondertrouw gingen, maar dat de gewenste trouwdatum vrijdag 13 mei 1966 was.
Iets van de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt.
Nee, ik kan helemaal niet uitsluiten dat ik af en toe dingen anders hoor dan dat ze me verteld worden / werden.

Het is allemaal mijn inkleuring van de werkelijkheid of van wat me verteld is.
En nee er zal mij denk ik nu niemand om een schadeloosstelling vragen.Alhoewel dit vast door mij niet allemaal even samenhangend of logisch neergezet is.
Toch laat ik het nu maar lekker zo staan.
Dit hoeft vandaag echt niet als tekstbijdrage in de krant te komen.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

4 reacties op Verhalen

  1. Pingback: WE-300: November 2013 | Platoonline

  2. platoonline zegt:

    Zo krijg je nog eens een verassing te verwerken. Denk je het hele verhaal te kennen, krijg je er gratis nog wat details bij geleverd. Ik zou eens in mijn familie moeten snuffelen in hoeverre dat hier ook het geval is. Als het anders is dan bij jou mag dat wel in de krant 🙂

    OT. heb jij ook mail van Ria gehad???

  3. En zo kan het verkeren 😉

  4. Mrs. T. zegt:

    Iets van de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt, vind ik wel erg grappig gezegd eigenlijk. 😉

Geef een reactie

