Zing zo – anders

Een limerick op zondag dat is de vraag.
In een woord of driehonderd, dat ook nog graag.
Waar zal ik eens rijmen en dichten, zonder mijn hemd op te lichten?

Ik zie al jullie lachende gezichten..
Er is zoveel om de aandacht op te richten.
Op het sombere weer, of toch op de wolk voor de zon.
Zoveel tips die ik,  soms net in een andere variatie, al kon..

De angst was weer hevig voelbaar dat het tij onherroepelijk zou keren.
Maar beter dan 5 jaar geleden weet ik waar ik op kan letten
Om op die manier mijn zinnen / gedachten te verzetten.
En ook om op tijd nee zeggen leren.

Het is niet altijd een even vrolijk lied.
Maar ik kijk waar ik in het hier en nu van geniet.
Er is elke dag toch wel iets waardoor ik nieuwsgierig blijf naar de dag van morgen.
Zolang ik dat nog doe, maak ik me maar niet al te grote zorgen.

Piekeren is de verkeerde kant op denken.
Waarmee je ook nog eens de kansen op de weg vele haren kunt krenken.

Het voelde hetzelfde de klachten als 5 jaar geleden.
Toch is er een wereld van verschil.
Ik hoefde me namelijk niet ziek te melden.
Toch heb ik het gevoel dat ik net op tijd stopte voordat ik uitgleed over een banenschil.

Het is nu even pas op de plaats maken.
Vooral mijn lichaam en geest niet verder laten afkraken.
Niet door mezelf, of door een ander.
Daarvan ben ik niet alleen een voorstander…

En terwijl ik me ervan bewust ben dat ik beter wat gas kan terugnemen.
Want als ik dat niet doe dan krijg ik lichamelijk en geestelijk problemen.
Dat is dus iets wat ik absoluut niet wil
Dus vandaar deze limerick / gedicht waarin ik figuurlijk gil.

Zaterdag kreeg ik nog wel een tip om meer te gaan bewegen.
Nee, ook een tip die ik echt wel op andere momenten al eerder heb meegekregen…

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

6 reacties op Zing zo – anders

  1. Pingback: Zing-ZO | Melody Music

  2. Melody zegt:

    Jouw gillen heb ik hier duidelijk verstaan
    en ik hoop dat jouw onrust snel voorbij zal gaan

    Zolang je heel goed om jezelf blijft denken
    kan jij voorkomen dat jij, of een ander, jou een haar zal krenken

    Jezelf eens op de eerste plaats stellen, al voelt dat misschien raar
    is het enige goede dat je voor je zelf kunt doen, geloof me maar!

    Zij die oprecht om je geven zullen het begrijpen en je helpen
    en zo ontvang je heilzame steun en zal de nare snel stelpen.

    -x-

  3. minoesjka2 zegt:

    Hé, leuk, jij doet ook net als Ria op je eigen manier mee 🙂
    De boodschap klinkt wat zorgelijker ………. zorg goed voor jezelf en ik hoop dat die donkere wolken snel weer overdrijven.

  4. ria zegt:

    In gedachte bij jou Min
    liefs, Ria

  5. platoonline zegt:

    En dat alles op rijm. Ik geef het je te doen.

  6. Pingback: Zing-ZO – Melody Music

Geef een reactie

