Zwijmelen op zaterdag; schoonmaakmuziek

In mijn jeugd zette mijn moeder graag de radio aan of de pick up om naar muziek te luisteren. En ze leerde haar kinderen dat het heel fijn is om met muziek de boel op te ruimen. Daar hadden we ook liedjes voor. Zo herinner ik me bijna woordelijk de tekst die André van Duin zong over Dora “die de hele binnenboel en heel de buitenboel doet”.
Of dat liedje van Suske & Wiske dat ik denk ik één keer gehoord heb op een muziekcassette met als tekst: “Er is toch niets zo gezellig als samen de afwas doen je kunt er bij dansen en zingen en je praat over allerlei dingen… ”

Het liedje over Dora kom ik op you tube niet tegen. Het liedje van Suske & Wiske wel…

En nee zo klinkt het in mijn herinneringen niet…
Bij het opgroeien van kind naar tiener kwam er met dank aan Ann, Patt en mijn nichtje Nella weer heel andere schoonmaakmuziek in mijn leven van mannen waar ik best wel over gezwijmeld heb. Waar mijn broer dan wel me heel fijntjes bij meldde dat hij waarschijnlijk meer in de kijker van de zanger zou vallen, maar goed dat mocht wat mij betreft de pret niet drukken. Volgens mijn moeder was ik in mijn tienertijd vaak verliefd op het gevoel van verliefdheid. En ach ik dagdroomde graag en het liefst over een prins.

Die prins zat dan wel nooit op een wit paard, maar hij deed ook het huishouden niet.
Dat kwartje viel eigenlijk met dank aan de muziekgroep Queen.
Grappig genoeg bedenk ik me nu dat toen ik tiener was mijn vader op de wal was gaan werken en voor een schoonmaakbedrijf werkte waar hij schoonmakers aanstuurde..

Zelf hou ik er eigenlijk helemaal niet van om muziek aan te zetten als ik schoonmaak.
Het leid me af, ik ga luisteren en voor ik weet ben ik zo weer een tijd verder zonder dat het huis ook maar een beetje stofvrij geworden is..

 

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek. Bookmark de permalink .

12 reacties op Zwijmelen op zaterdag; schoonmaakmuziek

  1. Melody zegt:

    Muziek tijdens het schoonmaken is inderdaad niet handig als je dan gevoelig bent voor afleiding…. ik ga maar niet beschrijven welke capriolen ik dan uithaal, zeker als er een spiegel schoon t maken valt *grinnik*

    Fijn weekend meid.

  2. Trees zegt:

    Lekkere nummers Min… Het eerste lied ken ik niet, het lied van over Dora wel… ;-).
    Een fijn weekend!

  3. Ik heb bij het schoonmaken geen muziek aan, want dan ga ik rustig zitten luisteren. Je keus voor Queen vind ik meer dan uitstekend. Heb dan ook alles van Queen op mijn iPod staan.
    Fijn weekend.
    Grtz Mara

  4. Gezellig muziek bij het schoonmaken .Bij dit super nummer loop ik altijd te dansen haha
    Groetjes Elisabeth

  5. cornma zegt:

    Het lied over Dora werd gezongen door Wim Sonneveld.
    Queen is altijd geweldig om naar te luisteren.

  6. Marja zegt:


    Hier is Dora. ;o)
    Dank voor je bijdrage. Fijn weekend.

  7. Wat leuk…ik heb naar Suske en Wiske en Wim Sonneveld geluisterd omdat Queen gewoon heel bekend is 😀

    O ik zet bij opstaan gelijk de radio aan heerlijk ook onder het poetsen dan gaat het net wat vlugger 😉

    Fijn weekend liefs Laura

  8. Natasja Coli zegt:

    Briljante clip van Queen! Leuke bijdrage!

  9. frederiqueswereld1 zegt:

    Ik zet de volume knop graag wat harder tijdens het schoonmaken. Heerlijk. Werkt veel prettiger. Leuke bijdrage deze week.

    Liefs Frederique

  10. ria zegt:

    Goh ik zit ineens te zwijmelen bij Queen, I want to back free. Als die op de radio kwam zette ik hem keihard.Leuk weer te horen,
    Lieve groetjes, Ria

  11. platoonline zegt:

    Bijna hebben we iets gemeen. Ik houd niet van schoonmaken tijdens de muziek. Ik luister heel graag naar muziek 🙂

Geef een reactie

