Ontspullen -> mondjesmaat

Wij wonen bijna 10 jaar in onze huidige woning.
Er staan hier in huis echter al dozen die naar ik vermoed sinds het jaar 1995 niet meer open zijn geweest.
Die hebben ver voordat Pim, Frits en Ida werden geboren nog een tijdje op de zolder bij mijn broer gebivakkeerd.

Als je iets een jaar niet gebruikt kun je het wegdoen.
Ik zal dus maar bij een volgende verhuizing op een doos een datum zetten waarop ik die zaken ingepakt heb.

En heus ik heb al vaker me voorgenomen om eens orde op zaken te stellen in die dozen.
Er hebben er al een paar het pand verlaten.
Ik kan ze natuurlijk ook op allerlei wijze kwijt.
Zo staan er nog wat zaken klaar die ik wel aan mijn tantezeggers wil geven.

Bij sommige zaken heb ik al de regel dat er niet iets nieuws komt als er ook niet iets ouds er voor in de plaats weg kan. Dit doe ik bij kleding en schoeisel.

Maar ja dat helpt niet als je gewoon de dozen met ingepakte spullen zo laat staan waar ze nu staan. Niemand in de weg op zolder.

Maar gevoelsmatig staat het water tot aan mijn mond en wil ik toch echt maat gaan houden in het ontspullen van ons huis.

Want zoals Nils Roemen al schreef: Wat wil ik elke dag, een keer in de week of jaarlijks zien.
Waarbij ik bij het laatste gelijk aan de kerstboom denk, die vorig jaar trouwens niet van zolder is gekomen.

Kijk als het me lukt om voor ik er erg in heb al een heel stuk op schema te zijn met 26 ontmoetingen in de richting van mijn boek…

Dan moet het me toch ook mondjesmaat lukken om 7 dingen per week weg te doen.
Papier, lege flessen, mijn manier hoe ik mijn voorraad kleding en schoenen ( 6 paar!) op peil hou is toch een goed voorbeeld. En een goed voorbeeld doet goed volgen zeggen ze.

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

Een reactie op Ontspullen -> mondjesmaat

  1. platoonline zegt:

    Het is nogal wat. Ik ontspul ook hier en daar. Vooral boeken want daar heb ik er veel te veel van. Maar het vreemde is: ook al biedt je ze gratis aan, bijna niemand wil ze. Moet ik dan boeken weggooien om maar te ontspullen? Nee toch hoop ik?
    Leuk blogje, maar zoals ik al zei: confronterend tot op het bot.

Geef een reactie

