Ontspullen -> mondjesmaat

Ik kan heus ontspullen, handenvol verlaat soms het huis:
Oud papier, lege flessen, plastic en ander afval verlaat zonder dralen ons pad.

Het ontspullen van andere zaken heeft meer voeten in de aarde.
Onlangs deed ik een tiental boeken weg voor een goed doel,waardoor nu de boekenkast een iets minder wanordelijke blik vertoont.

Echter de dingen waarvan ik me voorneem deze voortaan in ontspulde staat te laten, dat lukt wellicht een dag en dan begin ik weer met het gebruiken van een tafel als tijdelijk opslagpunt.

Die gewoonte is zo hardnekkig, ik pak soms de hele stapel die op tafel ligt en leg deze achter een deur van een kast.
Waardoor ik zo’n stapel natuurlijk een tijd later weer dien uit te zoeken.
Wat ne spul zouden ze in mooi achterhoeks dialect zeggen.

En volgens mij betekend dat eigenlijk wat een gedoe..
Mijn voornemen is dus nu om mondjesmaat te gaan ontspullen.
Want wat wil ik dagelijks zien aan spullen om mij heen.

Terwijl ik dit zo schrijf liggen er al 4 boeken te roepen lees mij nu maar eerst.
Nee, ik schrijf nu verder!
Er dienen ook nog wat spullen die ik kreeg tijdens ontmoetingen in mijn beeldendossier geplakt te worden.
Plan ik ook voor een latere gelegenheid in.

En dan de vakantiefilmpjes, ze staan nog op mijn camera..
Oeps dat mondjesmaat ontspullen brengt allemaal zaken in beeld die ik nog wil doen.
Maar die ik wel steeds uitstel.
Komt nog wel een keer.
Morgen weer een dag.

En zo stapelt het lijstje met nog niet ontspulde zaken zich op.Het is gewoonweg ontkwuisterend.
Gelukkig is de wil er wel, de uitvoering kan en mag beter.
Wie weet neem ik wel een paar ontspulders aan.

Want ontspullen bij anderen, dat lukt me al veel beter.
Dit log doet me toch sterk denken aan het spreekwoord:
Waar het hart van vol is, loopt de mond van over ;-))

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

