Medicijnvoorschrift

Schrijven is voor mij het beste medicijn.
Ik schrijf dagelijks drie pagina’s.
Toch merk ik dat ik nu wel wat minder actief ben op mijn blog.

Schrijven is voor mij het beste medicijn.
Ik kan er mijn hart in luchten, verandering van wind mee aanvoelen.
Ik kan er mezelf meer ruimte mee geven om naar dingen te kijken.

Schrijven is voor mij het beste medicijn.
Het haalt de muizenissen uit mijn hoofd.
Het zorgt ervoor dat ik een beetje meer energie krijg.

Schrijven is voor mij het beste medicijn.
Op dit moment willen ze ook even geen andere medicijnen voorschrijven.
Ik vertrouw er op dat ik naast het schrijven ook andere hulp nu op tijd heb ingeroepen.

Schrijven is voor mij het beste medicijn.
En ik schrijf toch echt alweer een tijdje dat ik zelf mij grenzen dien aan te geven en te respecteren.
Waarom doe ik dat dan niet.

Vind ik mezelf niet waardevol?
Ik weet dat ik graag wil zorgen voor anderen.
Maar als ik nu niet goed zorg voor mezelf, zullen anderen die zorg van me gaan overnemen.

Schrijven is voor mij het beste medicijn.
Soms heb ik er echt helemaal geen zin in.
Dan schuif ik het schrijven voor me uit.

Wil ik niet de diepte in om te kijken wat het schrijven me voor inzichten, vergezichten of uitzichten wil geven.
Deze keuze krijg ik dan vanzelf met een deksel op mijn neus.
Want schrijven is echt voor mij het beste medicijn.

Zelf mag ik geen medicijnen voorschrijven, maar mijn dokter gaf het me nu op een briefje mee.
Beste Min, schrijven is voor jou het beste medicijn.
Verhoog de dosering van één naar drie maal daags.
Schrijf elke dag een blog van driehonderd woorden.
Zorg dat je jezelf die ruimte geeft om dit medicijn te ‘nemen’.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

2 reacties op Medicijnvoorschrift

  1. ria zegt:

    heerlijk toch als je er ook de tijd voor kunt nemen.Ik zal proberen elke avond te komen lezen.
    Liefs Ria

  2. platoonline zegt:

    Tja, als het op voorschrift is, kun je natuurlijk niet weigeren. 🙂

Geef een reactie

