Geen water meer bij de wijn

Drie maal daags schrijven, hoe maak ik daar nu weer tijd voor?
Ik wil al zoveel, dus zal ik gaan schipperen met mijn tijd.
Zo maak ik al een tijdje geen gelegenheid om blogs van anderen te lezen.
Terwijl die een bron van inspiratie voor me zijn.

Echter het is nu even belangrijk dat ik schrijfkilometers maak.
Zin voor zin typ ik nu verder op weg naar driehonderd woorden.
Elke dag begin ik met schrijven, drie pagina’s vol voor de ochtendpagina’s.
Dat doe ik sinds 18 maart jl., ook maak ik tijd om dagelijks te mediteren.
Alhoewel ik ook daar veel onrust bij bespeur.

Het gaat nu even niet over de inhoud, het gaat om de houding en de oefening.
Deze stukjes en de meditatie helpen me om verder te groeien.
Om op die manier over voorbij mijn weigering te komen om mijn grenzen aan te geven of te respecteren.

Daar zijn prachtige cursussen voor en ik dacht echt dat ik niet meer in die valkuil zou stappen.
Toch zette ik er weer mijn beide voeten in.
Er is meer dan één manier om mijn grenzen aan te geven.
En een ja tegen een grens van mij is toch echt nee zeggen tegen iets of iemand anders.

Het schip met Nee steeds voor me uitduwen heeft geen zin meer.
Dan zal het vastlopen.
En dat is iets wat ik absoluut niet wil.
Ik wil niet meer verzanden in mijn valkuil.
Ik wil eroverheen.
Hoe ik het ga doen, dat is nog een vraag.
Dat ik het ga doen, daar vertrouw ik nu op.
De enige die duidelijk aan kan geven hoe het zeil er nu voorstaat ben ik zelf.
Er komt geen druppel water meer bij de wijn.
Want zo langzamerhand smaakt die wijn echt niet meer.
En zo schreef ik vandaag al twee keer zo’n 300 woorden.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

Een reactie op Geen water meer bij de wijn

  1. ria zegt:

    Ik doe bij mijn portje ook geen water.
    Liefs, Ria

Geef een reactie

