Ontmoeting 23 van 26: Koeioneren

Ik wil meer dan alleen schrijven.
Ik wil iets kunnen vertellen waar eigenlijk iedereen versteld van staat.
Tja, nogal een uitdaging en een hele beer op mijn (reis)weg.

En terwijl ik zo bezig was  (en nog ben) met mijn eerste boek, werden er nog andere creatieve dromen wakker.
Want ik schreef als kind niet alleen graag, ook al kreeg ik er maar een zes voor de moeite voor.
Nee, ook andere creatieve vakken vond ik leuk.
Helaas bleek mijn creativiteit destijds niet genoeg om er mijn beroep als etaleur van te maken.
Toch hoor ik nu regelmatig in mijn achterhoofd de tip om juist meer te doen dan alleen te schrijven.
En ook bij de schrijfontmoetingen richting mijn eerste boek kwam bij het tekenen vaak de verdieping.

Dus er diende toch echt ook wat ontmoetingen over iets heel anders te gaan dan schrijven.
Echter Jan van de bieb kan ik nog steeds niet melden dat ik alle boeken die hij mij heeft aangeraden heb gelezen.
Ik gun mezelf namelijk steeds minder tijd om te lezen, druk in de weer dat ik ben met schrijven (zolang dat dan maar niet voor mijn boek is, erg toch..)

Op 12 oktober ging ik eens onder de rivieren op zoek naar een bron van inspiratie die mij van dat koeioneren af zou kunnen helpen. Hoe en of dat gelukt is daarover later veel meer.

Het was heel leuk dat wel, een hele creatieve luxe om het te mogen en kunnen doen.
Die creatieve luxe ga ik me ook gunnen nadat al de 26 ontmoetingen achter de rug zijn.
Hoe, wat, waar, dat ik allemaal nog niet helemaal helder.
Maar ik denk dat het vooral zaak word dat ik Buitenpret krijgt.
Iets wat een tekening die ik onlangs maakte me van alle kanten toeriep.
En niet alleen die bedenk ik me nu…

Na de ontmoetingen zal ik de tekeningen die ik maakte plaatsen..

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk, Reismeerminboek. Bookmark de permalink .

4 reacties op Ontmoeting 23 van 26: Koeioneren

  1. platoonline zegt:

    Ik ken mensen die gelijk willen zijn aan Tsjechov en Tolstoi bij elkaar.
    Ik ken mensen die scherpzinniger willen zijn dan alle detectives van de wereld
    Ik ken mensen die esoterischer willen zijn dan Jezus.

    Ik gun al die mensen het beste. Maar ik raad al die mensen aan: begin er niet aan als je het niet kunt.
    Oefen vlijtig in Word als je niet kan schrijven.
    Probeer je portemonnee terug te vinden in je eigen huis.
    Mediteer in de stilte van je eigen woonkamer

    Maar weet waar je staat, wat je kan en wat je niet kan. Als je dat open oog mist, dan wachten slechts desillusies, contracten of geen contracten, voornemens of geen voornemens.

    Ik zou graag de beroemdste zanger van de wereld willen zijn. Maar mijn stem is net sterk genoeg om een kraai te imiteren. Wat zou jij me aanraden?

  2. ria zegt:

    Min misschien brengt mijn Zing – Zo – anders je op een idee. Doen we het samen en maken er een uurtje of twee meer van.
    Liefs, Ria

  3. tagrijn zegt:

    Tekenen… tja, dat zou ik dan maar eens gaan proberen.

  4. Pingback: Creativiteit, de eerste week | reismeermin

Geef een reactie

