Het schip en de boot missen

Ik heb in mijn leven nog nooit een boot of een schip gemist.
Een trein wel, vaak genoeg heb ik een trein nog net zien wegrijden.
Kon ik in Arnhem een uur op de volgende trein gaan wachten.
Er was ook een tijd dat ik kans liep om de bus te missen.
Want pas op het moment dat de bus dichtbij kwam zag ik welke bus het was.
Maar een boot of een schip, nee die heb ik niet gemist.

Toch heb ik dat gevoel.
Het is een gevoel dat me angst aanjaagt.
Blijkbaar is het een gevoel dat ik al heel lang heb en ken.
Terwijl ik als kind liever niet dan wel aan boord ging van de werkplek van mijn vader.
Boten waren meer voertuigen waar de rest van de familie wel enthousiast voor was.
Ik echt veel minder.
Dat ik juist een virtueel schip verzond waar ik mee reisde op het internet, daar heb ik vooral zelf erg om gelachen.

Dat waar je bang voor bent is natuurlijk allang gebeurd.
Ik mag dan wel geen boot of schip gemist hebben, het gevoel is echt genoeg voor mij.
Ik was en voelde me een vreemde eend in de bijt.
Ik ben en voel me soms dat nog steeds.
Dat ik de boot gemist heb door andere keuzes te maken om vooral ook dat gevoel te blijven houden.
Dat er wellicht nooit een schip met geld voor me binnengevaren zal komen.
Blijkbaar wil ik liever dan ik weet de boot afhouden.
Wat me er trouwens aan doet denken dat ik één keer in mijn leven echt buiten de boot ben gevallen.
Dat was nadat ik uit een rubber boot wilde stappen na een vaartochtje op de Vliet.
Mijn ome Lennaert heeft me toen uit de Vliet geplukt.

Wat wil ik mezelf eigenlijk nu vooral melden? Dat het tijd is om te zeggen dat de boot aan is?

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

2 reacties op Het schip en de boot missen

  1. platoonline zegt:

    Een goede vraag is beter dan 300 antwoorden.

  2. ria zegt:

    Elk mens is uniek Min ,ook jij en je hoeft niemand iets te bewijzen, zelfs jezelf niet.
    Liefs, Ria

Geef een reactie

