Zwijmelen op zaterdag, met vioolmuziek

Mijn favoriete instrument blijft de viool.
Mijn grootvader Kees was een beroepsmuzikant en hij speelde ook piano.
Maar aangezien ik ook weleens pianoles van hem kreeg, staat de piano niet op mijn lijstje met favoriete instrumenten.

Al jaren ben ik fan van violisten.
Zo ging ik toen ik in de buurt van Rotterdam woonde naar zondagmorgenconcerten met onder andere Flairck.
Onlangs was ik wat aan het zappen met de afstandsbediening op tv om te kijken of er ergens op die kijkkast nog wat te genieten viel.

En ineens zag ik bij de BBC Night of the Proms met Nigel Kennedy, wat mij betreft een violist van formaat, met ook nog een leuk kapsel. Dacht eigenlijk daardoor ook dat hij veel jonger was.

Een ander favoriet instrument is de accordeon. Daar speelde de moeder van Patt heel mooi op.
Vanmiddag liep ik even in het winkelcentrum om nog wat laatste inkopen te doen.
En van veraf hoorde ik de geluiden al van dit instrument.
Voor die muzikant die daar speelde liep ik even een paar meter om en gaf hem wat kleingeld.
Even later kwam ik hier ook nog een bedelaar op zijn knieën tegen die om een almoes vroeg.
Maar als je me binnenkort nu in een tv-programma langs hem heen ziet lopen, weet dan dat ik mijn kleingeld al vergeven had.
Ik had hem graag naar adressen verwezen waar hij op wat meer warmte kon rekenen, maar ja die had ik niet paraat.
En zo komen we van viool toch in het riool.
Het scheelt maar één letter, maar het is echt een wereld van verschil.
En dan heb ik nog geen letter geschreven over welke ontmoeting ik vandaag had in de richting van mijn boek.
Daar kan ik vast ook nog wel 300 woorden aan wijden.
Geniet van de muziek!

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

4 reacties op Zwijmelen op zaterdag, met vioolmuziek

  1. Marja zegt:

    Wat een virtuoos met heerlijke humor als bonus. Dank voor je bijdrage. Fijn weekend.

  2. Ja de wereld kent vele contrasten en hier beschrijf je het kort en krachig en inderdaad met 1 letter verschil !

    Ik hoor graag piano maar eigenlijk instrumentale muziek is mooi het moet je alleen wat doen, je raken en dat is dan weer een kwestie van smaak, geen discussie hij speelt zijn stuk goed maar helaas raakt het me niet.

    Je nede gevoel voor je medemens om zo meer !

    Liefs Laura

  3. jokezelf zegt:

    Héérlijke muziek! Nigel is een kind van het punktijdperk. Hij was destijds een van de eerste violisten die er ‘anders’ uitzag dan andere klassieke musici en dat heeft hij zo gehouden. Daardoor blijf je er jonger uitzien dan je bent. Hulde voor deze man. Dankjewel voor het plaatsen.

  4. dieneke zegt:

    Viool spelen lijkt mij vrij ingewikkeld,dan is luisteren vele malen eenvoudiger……daar hou ik mij dan maar bij Prachtig!

Geef een reactie

