Zicht(lijn)

Ik geniet bij het schrijven van de inzichten, het uitzicht en de vergezichten.
En ook van het feit dat ik anders naar zaken kan kijken.
Ik hou ervan om te schrijven op verzoek van anderen en van mezelf over voorgestelde woorden met of zonder invalshoeken.

Mijn horizon veranderde door het schrijven.
Van vooral minpunten zag ik steeds meer punten die in de plus bleven staan.
Het doel van mijn blog in eerste instantie was om mijn zichtlijn uit te breiden.
En dat lukte, soms is echter mijn zichtlijn beperkt tot mijn eigen proces.

Schrijven is schrappen en soms komt dan door al die lagen heen toch weer het proces te voorschijn waar ik nu in zit.
Wie kan sturen zeilt bij elke wind.
En soms brengt die wind me bij nieuwe bronnen, maar soms dus ook bij hetzelfde water waar ik al aan het vissen was.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

4 reacties op Zicht(lijn)

  1. platoonline zegt:

    Ik doe echt mijn best, maar ik snap de tekst niet. Er staan wel veel spreekwoorden en gezegdes en het betekent vast wel iets maar er staat eigenlijk ook niets. Van minpunten zag ik de pluspunten bijvoorbeeld: ja, jij alleen kan dat invullen, maar ik als lezer niet. Daarom worden de teksten denk ik vaak als vaag ervaren.

    En Min, ik heb ECHT mijn best gedaan, dat je niet denkt dat ik er even snel overheen fiets. Dat is niet zo.

    Als ik het zou moeten samen vatten zou ik zeggen: schrijven laat me breder denken en kijken. Dat is in mijn voordeel. Meer staat er eigenlijk niet.

  2. ria zegt:

    Min kom uit dat troebel water en zoek helder.
    liefs, Ria

  3. tagrijn zegt:

    Ook helder, duidelijk en overzichtelijk schrijven hoort erbij. En eerlijk gezegd rammelt dit stukje nogal. Wat hak op de takkerig. Niet consistent. Jammer. Normaal geef ik zo’n reactie niet, maar als je je wilt ontwikkelen tot schrijver, hoort helder taalgebruik daar ook bij.

  4. Nou je doet toch heel wat om in de mist toch te zien en daarmee iets te doen ….dus ja je zet minnetjes in plus..mooi!

Geef een reactie

