Verwennen 1

22 september was de dag dat dit jaar nog 100 dagen duurde.
Omdat het tot op heden een heel opmerkelijk jaar is besloot ik me aan te sluiten bij de facebookgroep die bij houdt hoe die laatste 100 dagen van 2013 voorbij gaan.
Daarbij kijk ik naar wat ik met Passie, Plezier en Poet doe, of ik mezelf toesta om mezelf een beetje te laten vertroetelen.
Omdat ik toch echt meer een blogger ben dan een facebooker zal ik jullie hier maar even melden hoe het de eerste 7 dagen van deze 100 dagen mij is vergaan.
Op 22 september ging ik met de trein naar Alphen aan den Rijn, dus de 100 dagen begonnen met iets wat ik dit jaar wel meer heb gedaan: samen met anderen schrijven en tekenen. Was ook nog in het kader van The Artist Way een boek waar ik nu voor de 2e keer dit jaar mee bezig ben. Dus elke week een hoofdstuk lezen en opdrachten maken.
Op 23 september ging ik met de trein naar de Bijzondere Verhalenbeurs in Utrecht. Daar dien ik in het kader van mijn 26 ontmoetingen in de richting van mijn boek nog iets over te schrijven.

Op 24 september had ik eigenlijk vrij. Die dag heb ik in verband met de cursus Dagboek als Spiegel van Christine de Vries een schrijfretraitedag gehouden in ons eigen huis. Dat was echt heel fijn.
Ik sloot deze dag om 15.30 uur af en werd kort daarna gebeld met het verzoek of ik mijn werkrooster voor die week te veranderen in drie diensten van 23.00 tot 08.30 uur de volgende dag.
Die avond ging ik zelfs voor mijn werk nog naar mijn meditatietraining toe.
Daar wil ik liever geen les van missen, want stilzitten vind ik nog steeds niet gemakkelijk.

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

7 reacties op Verwennen 1

  1. ria zegt:

    Na gedane arbeid is het fijn stil te zitten en te mijmeren.
    lieve groetjes, Ria

  2. Pingback: De WE voor oktober 2013 | Platoonline

  3. platoonline zegt:

    Wat ik niet begrijp: jij houdt van schrijven en je doet mee aan de WE die om verhalen vraagt.
    Toch schrijf je, net als in al je andere blogjes, gewoon door over je eigen proces.. Dat vind ik jammer. Ik heb de WE nadrukkelijk bedacht om verhalen bij mensen los te krijgen en omdat jij van schrijven houdt zou je dus eens leuke fictie verwachten. Helaas gebeurt dit niet.
    Natuurlijk is er niets verplicht in schrijvend opzicht maar toch deze oproep: probeer het nu eens. Die persoonlijke verhalen lezen we de rest van al die maanden toch wel.

  4. geesje zegt:

    Reismeermin, ik begon te lezen maar al snel raakte ik het verband in je we300 kwijt. Ik sluit me aan bij Plato zijn reactie. Je kunt zo mooi en meeslepend schrijven, begin daar toch weer mee

  5. Melody zegt:

    Ondanks dat ik je enorm bewonder om je doorzettingsvermogen mbt de reis die je aan het uitvoeren bent….en wat ik je echt never nooit niet na zou (kunnen/willen) doen…. moet ook ik toegeven het eens te zijn met wat Plato en Geesje zeggen.

    Als invulling van het thema van deze WE is er niets op deze WE aan te merken, in de regels en ertussenin staat heel mooi beschreven hoe jij tracht de ruimte te scheppen om je ziel met iets te verwennen wat jouw hart zo lief heeft.

  6. Mooi om tijd in je drukke bestaan toch nog je eigen te maken en dingen voor jezelf te ondernemen en te doen !

  7. Dwarsbongel zegt:

    Ik kreeg meer het gevoel van een reis richting overwerkt raken dan verwennen of verwend worden… Wel een verwijzing naar interessante bezigheden.

Geef een reactie

