Spinnen

De herfst kondigt zich met het vallen van blaadjes alweer langzaam aan.
Na 9 weken mooi weer is dat wel even omschakelen.
Bijna zou ik mijn handwerk weer ter hand nemen.
Maar ja ik ben niet zo heel erg handig met draden aaneendraaien.
Oké ik heb dat in het verleden weleens gedaan maar het zijn nu niet echt de klusjes waar ik blij van word.

Nee, ik draai me dan liever een keer om en werp een blik in mijn boekenkast.
Want daar zijn best wel een paar spannende boeken te vinden.
Thrillers van Agatha Christie, Stieg Larsson, maar ook een aantal boeken waarin katten een hoofdrol vervullen.
Die boeken heb ik nog over van mijn kattenverzameling.
Toch blijft de kat in de boekenkast vertegenwoordigd.
Ik vind het bij deze boeken gewoon zo leuk om te zien dat een kat meer kan dan snorren alleen.
Ja, hij kan zijn ook echt snor drukken.
Maar hij kan dus ook als een speurneus iets opsnorren wat niet helemaal pluis was of is.
De twee detectives hier in huis zijn speurders eerste klas.
Je hoeft ze nooit te vertellen hoe laat het is.
Ze weten zonder dat je ze het verteld hebt wat je van plan bent.
In eerste instantie dachten we dat Mossel niets kon horen.
Maar echt zodra we nu de koelkast open doen twijfelen we daar niet meer aan.
Van de twee katten in huis is hij nu degene die zich het meest laat horen.
Dat komt ook omdat hij minder te eten krijgt.
Waardoor hij zelf ook wat meer probeert te vangen.
Vooral geleedpotigen hebben hieronder te lijden.
Van daar dat ze nu meer buitenhuis als binnen in ons huis te vinden zijn.
ze maken nu met hun acht poten webben waar ik regelmatig mee in aanraking kom.

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

9 reacties op Spinnen

  1. Pingback: WE-300 september 2013 | Platoonline

  2. ria zegt:

    Een leuke WE Min.Jij krijgt vast geen spinnenplaag.
    Groetjes, Ria

  3. platoonline zegt:

    Joh, Min, ik tel hier minimaal drie soorten spinnen. Da’s een knap verhaal, met die twee detectives zit je altijd goed. Die hebben de spinnen al in de gaten als ze net binnen zijn geslopen.
    Leuke WE.

  4. Het zit van Spinnen in elkaar mooie WE !

    Maar euhh de Kat kan toch doof zijn de geur zal het doen waar door die naar de ijskast komt, zodra 1 zintuig uitvalt pakken de andere het eens zo sterk op 😉

  5. Plien zegt:

    Leuk en goed geschreven en mooi hoe je het woord in verschillende betekenissen hebt gebruikt.

  6. staartje zegt:

    Wat mooi gevonden! Echt genieten

  7. Mrs. T. zegt:

    Ik ben ook blij met onze twee poezen. Ze vangen heel wat spinnen hier. 😉

  8. Jackles zegt:

    Meerdere interpretaties van ‘spinnen’ in deze WE! Ik wilde eerst ook iets schrijven over katten maar dat lukte me niet… jou gelukkig wel!

  9. Geweldig Min, ik zie t al helemaal voor me 😉

Geef een reactie

