Kermis -> vieren

September was voor mij in mijn jeugd een hele belangrijke maand.
Want dan kwam de kermis een paar dagen in mijn dorp te staan.
De botsauto’s, de rups, de Calypso en dan natuurlijk die kraampjes waar je iets kon winnen of wat lekkers kon kopen.
Dat deed ik, samen met Ernst, Ann, Patt heel graag van mijn zakgeld.
De kermis dat was het moment om gezien te worden.
We deden dan ook graag mee met de optocht op zaterdag.
De laatste keer dat ik mijn broer en zijn (bijna) vrouw zo gek heb gekregen om mee te doen aan die optocht was in 1998 vlak voordat zij trouwden.

Ik krijg al heel wat jaren geen zakgeld meer van mijn ouders.
En als ik al eens geld van ze krijg dan ga ik daar zeker niet mee naar de kermis.
Ik laat tegenwoordig bewust de kermis de kermis.
En ik laat op andere momenten dan liever de teugels vieren.

Mijn broer meldde me echter dat hij er speciaal voor vrij neemt van zijn werk,
maar ja die vieren Kermis dan ook gelijk met zijn vijven 😉

Op dinsdagavond zal hier ter plaatste de Kermis met vuurwerk worden afgesloten.
Ik denk niet dat ik er veel van zal zien.
Dan ben ik helemaal niet ter plaatse namelijk, maar ik wens iedereen een hele fijne Kermis toe.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

2 reacties op Kermis -> vieren

  1. Marja zegt:

    Het klinkt heel vrolijk, maar ik ben geen kermisliefhebber. ;o(

  2. platoonline zegt:

    Met kermissen ben ik ook het liefst buitendorps. Van mij mag de kermis vandaag nog afgeschaft worden.

Geef een reactie

