Rick

Ik heb echt al in geen jaren meer aan Rick gedacht.
Rick was voor mij al een lang verlaten station.
Maar ja dan komt er iets in je leven dat je weer aan Rick laat denken.

Ik zal Rick eens voorstellen:
Rick kwam in mijn leven toen ik wellicht een paar dagen, weken of hooguit enkele maanden oud was.
Hij werd plompverloren in mijn wieg gedropt.
Ik heb zelf nog foto’s van mezelf met Rick erop.
Op de ene foto lach ik, op de andere huil ik.
Ik kan niet zeggen dat hij veel kwaakte.
Maar hij piepte denk ik wel als ik hem kneep.
Nou was dat ook de bedoeling, zo leerde ik mijn handjes gebruiken.
Kon ik er daarna eens de kracht van uitproberen als ik aan de haren van mijn ouders zat.
Rick was één van mijn eerste speelgoedbeesten en het was een kikker.
Mijn moeder had het beestje vernoemd naar een kinderserie en nu ik dit door Google naar voren haal snap ik dat ook.
Mijn speelgoedkikker leek als twee druppeltjes water op Rick van de tv-serie.

Sinds kort hebben we weer een Rick.
Even voorstellen:
In onze tuin is een vijver en uit een nabijgelegen meer hebben we een emmertje water gehaald.
Was namelijk een tip van Ann & Patt.
Ik had niet het idee dat ik hier iets boeiends mee naar huis zou halen, maar ik deed het toch.
Ik heb geen kikkerdril of wat dan ook in dit water gezien.
Echter sinds kort hebben we een kikker in de tuin en die heb ik maar Rick genoemd.
Op zondag 28 juli vonden we, met dank aan een hoosbui, nog een kikker in een bedrijfspand.
Die kikker (een heel stuk kleiner dan Rick) hebben we gered en ook in onze tuin uitgezet.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

3 reacties op Rick

  1. ria zegt:

    wij hebben piepkleine kikkertjes in de tuin gezien. Gisteren sprongen zulke kleintjes, ca 1cm massaal in het gras en op het pad langs de vijver in het park.Dat wordt voer voor de vogels.
    groetjes, Ria

  2. tagrijn zegt:

    Joh, met een beetje geluk komt daar een hele kikkerkolonie van.

Geef een reactie

