Elk jaar een reis

In 2008, met dank aan mijn blognaam Reismeermin, realiseerde ik me dat ik vanaf 1975 geen enkel jaar kan verzinnen dat ik niet op reis ben gegaan.
Het begon allemaal met die eerste reis naar een camping in Spanje :El delphin verde.
Dat beviel zo goed dat we dat nog een keer deden in 1976.
Van huurverblijven gingen we naar eigen kampeermiddelen.
En het ene jaar kozen Ernst en Min (de kinderen) en het andere jaar koos mijn vader Sjoerd de reisbestemming.
De kinderen kozen voor Frankrijk of Spanje.
Maar Sjoerd koos voor Oost-Duitsland, Polen, Bulgarije of Yoegoslavië.

En zelfs nadat ik in 1988 op mezelf ben gaan wonen ben ik blijven reizen.
Regelmatig reisde ik nog af naar het ouderlijk huis en bracht de was.
Ik ging zelfs voor het eerst met het vliegtuig op reis.
Samen met mijn broer in 1989 een rondreis in the USA.

De verjaardag van mijn broer daar is me bijgebleven ook omdat mijn broer daar 21 jaar werd. Mocht hij ook daar alcoholische dranken drinken.

In 2008 dacht ik dat ik vooral kon gaan terugkijken op elk jaar een reis.
Maar ook sindsdien elk jaar een reis.
En met dank aan Juan die me daarop wees: wij gaan graag vijf keer per jaar op reis.

Vorig jaar stonden we  bijvoorbeeld op een camping vlakbij mijn werk even van vakantiegevoel te genieten ;-))

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

