Stuklezen

Naast de acties die ik in de richting van mijn boek(en) onderneem doe ik ook nog andere dingen.
Ik werk 32 uur per week en ik ruim wat zaken op.
Zo nam ik dit weekend de boekenkast weer eens onderhanden.
Hij puilt namelijk nogal uit.
Wat ik deed was dit:
Ik haalde er eerst de boeken uit die ik nog niet gelezen heb (was een hele doos vol)

Toen keek ik welke boeken er al bijna 10 jaar niet van hun plank geweest zijn.
Daar zaten heel wat boeken bij die ik binnenkort aan Pim, Frits en Ida ga geven.
Bij die boeken zaten er ook een paar die ik echt niet kwijt wil.
Boeken die ik heb stukgelezen en die boeken zijn dan ook nog eens ooit door mijn moeder gelezen.
Ik weet niet meer wanneer ik deze boeken heb gekregen.
Wel dat ik ze nu koester, ook al zijn ze niet meer helemaal compleet.
Op internet zie ik in elk geval dat één van die boeken in 1962 is gepubliceerd.
En nadat ik beide boeken die ik heb stukgelezen net uit de boekenkast haal, vind ik nog een deel terug dat ik als verloren had beschouwd.
Er ontbreken nu nog 9 pagina’s in het ene boek, het ander is compleet, maar de kaft hangt er wel op halfzeven bij.

Als ik nadat ik de titel van mijn meest stukgelezen boek op internet intikte zag ik dat iemand het aanbood met een kreukel in de kaft.
Ik heb een bod op dat boek gedaan.
Want dan kan ik het wel aan mijn tantezeggers doorgeven, leuk zo’n boek dat dan al drie generaties weet te boeien..

De boeken die ik nog niet las staan nu weer terug op één plank, dus als ik hoef ze alleen nog maar een keer te lezen ;-))

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

3 reacties op Stuklezen

  1. platoonline zegt:

    Boeken wegdoen is moeilijk. Maar ze geven aan iemand die graag leest, dat is wel weer leuk.

  2. Leo's mening zegt:

    Als ik nu zou gaan lezen wat nog als ongelezen in de kasten staat of ligt kan ik voor de rest van mijn dagen alle andere activiteiten wel op mijn buik schrijven. Lezen is heerlijk, omdat het wijsheid brengt. Maar ook omdat het zo (ont)spannend kan werken….

  3. Toch ruimt het lekker op en niets is zo fijn als plaats maken voor weer wat nieuws. Toch ben ik ook wel een beetje benieuwd welk boek drie generaties lang al boeit….!

Geef een reactie

