Telefoontic en telefoontik

De laatste dag dat we in Parijs rondliepen bezochten we het Louvre.
Waardoor we 1,5 uur in de rij stonden om naar binnen te komen.
En wat doe je dan? Mensen kijken.
Wij zagen bijna alle nationaliteiten.
En nee, niet iedereen wil in die rij blijven staan.
Vlak voor ons stond een vrouw met twee kinderen
En de moeder kon geen tel haar telefoon los laten.
Het is toch echt een hele rare telefoontic.
Wij genoten juist in Frankrijk van een week offline en zo min mogelijk telefoon.

Het deed me echter denken aan de telefoontik van vroeger.
Mijn ouders zijn opgegroeid in de tijd dat er nog niet in alle huishoudens een televisie bezaten. En werd er bij mensen thuis gekeken die wel televisie hadden.
Ik groeide op in een wijk waar nog niet alle mensen een rijbewijs hadden
(mijn moeder haalde haar rijbewijs toen ik tiener was)
En  ik kan mij nog herinneren dat onze telefoon ook wel eens door de buren werd gebruikt.
Voor elke telefoontik werd betaald.
En dit alles schoot me dus door mijn gedachten bij het zien van de vrouw voor ons die haar mobiele telefoon niet los kon laten.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

3 reacties op Telefoontic en telefoontik

  1. ria zegt:

    heel herkenbaar ,toch wel leuk om aan terug te denken.
    groetjes, Ria

  2. snap ik helemaal…… wij hadden geen telefoon en eens in de zoveel tijd kwam de buurman/vrouw die pa of ma kwam halen omdat er telefoon was…

  3. gewoonanneke zegt:

    Ja ik kom ook nog een telefoonloze tijd pas zag ik het ook weer een moeder die wat zat te drinken met haar dochtertje die enorm zat te knoeien maar moeder had geen tijd moest bellen…… heb ook een mobiel hoor en vind het makkelijk maar hoef niet te pas en onpas met dat ding aan de gang.

Geef een reactie

