Ontmoeting 17 van 26 Q.e.d.: Quad e’rat demonstran’dum

Wat dit jaar te bewijzen was (Q.e.d.): Kon ik een boek schrijven, het antwoord daarop is ja.
Door deze ontmoetingen richting mijn boek leerde ik nieuwe mensen kennen en kwam ik in aanraking (met dank aan Facebook) met The Artist Way en leerde ik op nog veel meer manieren naar dingen kijken.
Waarom doe ik de dingen zoals ik ze doe? Ik heb (en had) soms geen idee of flauw benul ervan. Ik wist heel goed wat ik niet wilde. Dat lijstje vulde ik zo in.
En één van de dingen die ik me niet zag doen in mijn leven was een reis maken met een luchtballon. Echter Juan wil(de) dit al heel lang eens doen.

Vier jaar geleden gaf ik hem al eens een vlucht met de Catalina kado en daar was hij heel blij mee. Dit jaar gaf ik hem op de dag dat hij 12,5 jaar in dienst was bij zijn huidige werkgever een kaartje met daarop de woorden: Deze “Bon” geeft recht op een ballonvlucht voor twee personen en ja ik ga mee.

Op 2 juli jl. boekten wij onze vlucht en op 5 juli jl. stapten we aan boord van de luchtballon.
Hemelsbreed vlogen we 10 kilometer en kwamen we net niet boven de bewolking uit op 1700 meter, maar zagen we nog wel heel even de zon.

We waren in Arnhem opgestapt en de verwachting was dat we richting Nijmegen en Wijchen zouden varen. Echter op een luchtballon zit geen stuur en je gaat daarheen waar de wind je naartoe blaast. Veel kracht had de wind niet en ik was heel blij dat ik achter Juan en nog een medepassagier heel veilig stond. Elke kans om bij het “raam” te staan heb ik maar gelaten.

Voor ik het wist was het uur ballonvaren alweer achter de rug en kon ik uitstappen.
Juan had samen met wat andere mannen gezorgd dat we op een veld kwamen te staan waar we de ballon goed konden laten leeglopen en de mand alle kanten op konden laten kantelen.

Zo’n ontmoeting met een voorwerp waarvan ik zelf opgeschreven had dat ik hier nooit in zou stappen is heel speciaal. En als je dan in het woordenboek kijkt, bij woorden met een Q om daar een woord te zoeken wat bij deze ontmoeting past kwam ik q.e.d. tegen: quad e’rat demonstran’dum.

“Wat te bewijzen was” betekenen deze woorden. En hoewel ik hoogtes niet echt prettig vind, vond ik de hoogtes van de luchtballon veel minder eng dan op een viaduct staan en dan het verkeer onder je door te zien razen of varen.

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk, Reismeerminboek. Bookmark de permalink .

2 reacties op Ontmoeting 17 van 26 Q.e.d.: Quad e’rat demonstran’dum

  1. Marja zegt:

    Super dat je het gedaan hebt. Het staat nog altijd op mijn verlanglijstje.

  2. tagrijn zegt:

    Hoe dan ook heb je een overwinning op jezelf behaald.

Geef een reactie

