Geuren

Ik zou toch heel graag weten hoe dit boek(et) dat ik virtueel nu voor me ziet ruikt.
Het is ontstaan uit allerlei zaden die ik plantte vanaf het moment dat ik het stuur van mijn herstel weer wat in mijn handen durfde te nemen.
En wie kan sturen zeilt met elke wind. Zelfs met tegenwind.

Ik ben niet iemand die pronkt met wat ze allemaal al heeft bereikt en wat ze kan.
(Dat mag best een beetje meer, Min, ik hoor het sommige mensen regelmatig zeggen).
Toch ben ik dankbaar voor alles wat ik zo voor elkaar gebokst.
Met of wellicht wel juist dankzij de beperkingen die ik (mezelf toegedicht) heb.
Zingen en musiceren laat ik aan andere familieleden over.
Een eigen zaak beginnen, ik heb er alle papieren voor, is nog niet een stap die ik heb willen zetten.

Nee, ik vertel liever zeer uitvoerig, met vermelding van alle bijzonderheden.
(Ja, ook dat hoor ik mensen zo zeggen, dat mag wel wat minder).

Maar ik ben wel heel nieuwsgierig naar wat ik nu eigenlijk gecreëerd heb.
Heb ik met die zaden zesentwintig kruiden geteeld, zodat ik die in mijn eten of drinken kan gebruiken?
Is het een heel wijnveld, die me nog jaren met dank aan de druiven van wijn gaat voorzien?
Ik zou toch heel graag opscheppen met die luchtjes ;-))

Of wordt het elke week jarenlang een vers boeket bloemen wat ik heb geteeld.
Wat is zeker weet is dat het geen bouquet reeks wordt.

Nu vijf jaar later na het begin van mijn (her)start met het schrijven, weet ik dat ik op dat moment lont rook.
En dat één verkeerde vlam al die zaden voorgoed had kunnen verteren.
Wat het ook is geworden, ik vind het lekker ruiken en ik heb even heerlijk opgeschept.
Met mijn schepnetje ;-))

Inspiratiebron: WE300

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

9 reacties op Geuren

  1. minoesjka2 zegt:

    Wat een bijzondere bijdrage 🙂 Voor mij ruikt het als een veld vol heerlijke kruiden, waarvan je de ene keer zin hebt in de ene geur en smaak en de volgende keer de andere ……… het is een luxe om te kunnen kiezen uit al die geuren ……… een rijkdom!

  2. Pingback: De paragnost en… een nieuwe WE-300 | Platoonline

  3. platoonline zegt:

    Je hebt gezaaid en dus is het logisch dat je nieuwsgierig bent naar wat er opkomt. Bij planten is dat een kwestie van water, tijd en een beetje pokon. Hoe dat zit bij virtuele zaden? Ik denk aandacht, doorzettingsvermogen en realiteitszin. Dat zorgt er voor dat je de groei er in houdt en je niet stort in tuinen waar je niets mee hebt.
    Leuke, persoonlijke We. Ik wens je toe dat jouw bloemen en planten geurend en kleurend opkomen en heel lang meegaan. De andere bloggers vinden dat vast ook 🙂

  4. Leo's mening zegt:

    Gezien het voorwerk dat je in dat tuintje verrichte, komt het vast goed met de opkomende gewassen. Dat oogst straks lekker, dat is op de markt absoluut een daalder waard. Een auteur is niet iemand die woorden achter elkaar zet, dat is iemand die er een verband tussen weet aan te brengen en vooral andere boeit. Gaat je lukken volgens mij….

  5. smijling zegt:

    mooi stukje hier hoef ik geen neus voor maar mijn ogen te gebruiken dus even duimen voor mij dan maar. kan ik volgend keer mee genieten van je werk

  6. ria zegt:

    Wie zaait zal oogsten ,zie zelf het resultaat. Het gaat je zeker lukken.
    Deze WE is bijzonder.
    Lieve groetjes, Ria

  7. Mooie we meid, waarbij mij gelijk in het hoofd schoot wat Ria al schreef, ik hoef het niet te herhalen maar onderschrijf het volkomen.

  8. jokezelf zegt:

    Leuk stukje. Komt er t.z.t. een foto van wat er opkomt? Ik ben heel benieuwd.

  9. Mrs. T. zegt:

    Alles wat met zorg behandeld wordt, zal bloeien en groeien. 😉

Geef een reactie

