Ontmoeting 16 van 26: Zesentwintig vragen

Ik nam me in januari 2013 voor om 26 ontmoetingen te hebben richting mijn boek.
En bij elk van die ontmoeting werd een vraag gesteld, een goede tip gegeven of een suggestie gedaan (of zelfs meerdere) waardoor het boek in wording meer body krijgt.
Ik vraag me echt of of ik die 26 (of meer) vragen in mijn boek dien op te nemen.
Of wordt dat een ander boek: Hoe zorgde ik ervoor dat dit boek er kwam??

Nadat ik in januari het boekidee kreeg op de eerste ontmoeting volgden al snel meerdere ontmoetingen.
De auteur in spé werd aan nog meer schrijfwerk gezet, ontmoette nieuwe mensen en mensen die mij eerder inspireerden.

Sinds 2008 ben ik meer gaan delen, socialer geworden.
Meer contact gaan maken, ook met mensen die ik nog (niet zo goed) ken(de).
Ik begon een blog, ik ging op LinkedIn, ik ging twitteren en aan het begin van dit jaar werd ik actief of facebook.
Mijn blog vind ik van al die “sociale” activiteiten nog steeds het leukst.
Maar zonder al die volgende stappen had ik nu mijn redacteur niet gevonden.
Op 17 juni 2013 was onze eerste persoonlijke ontmoeting.
Waarbij de volgende vraag beantwoord werd: “Hoever is de actieradius van Deetje op 1 tank benzine?”
Mijn redacteur woont op precies dat punt in het Noorden van Nederland waarbij de tankmeter op een halve tank staat 😉
We zaten heerlijk in haar tuin te praten, aten o.a. tomaten uit eigen tuin en ik dronk muntthee die ook vers uit de tuin kwam.
De tijd vloog om.
Graag had ik ook een “Mystery guest” meegenomen. Degene die ons ooit op twitter aan elkaar heeft voorgesteld. En tja haar leerde ik dan weer kennen doordat ik werkloos werd en zij mij in een cursus van het CWI aan het twitteren heeft gekregen.
Er is in de afgelopen 5 jaar dus niets voor niets geweest.
Dit jaar zie ik de vruchten van dat wat ik en anderen hebben gezaaid.
Het is alles behalve saai, wel een beetje veel.
Maar er is niemand die waarschuwde dat de zaadjes als 26 vragen (of meer) zouden terugkomen.
Dit blog had ik graag de W willen geven, want de redacteur leerde me ook nog een mooi Gronings woord: Wupsteert. Een woord dat vaak gebruikt wordt bij een stuiterend, onrustig kind.

En wat vraagt Juan me wel eens: Nu nog eens, Min, maar dan rustig..
Zelf had ik bij sollicitatie een briefje met één woord erop dat me hieraan herinnerde: Tranquilo!

En, ja het boek gaat er komen. Wie het gaat uitgeven is de volgende vraag die ik zelf dien te beantwoorden..

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk, Reismeerminboek. Bookmark de permalink .

Een reactie op Ontmoeting 16 van 26: Zesentwintig vragen

  1. Leo zegt:

    Goed dat je met deze research fundamenten legt voor het boekproject. Soms is een lange aanloop nodig voor een goede vlucht…

Geef een reactie

