Overpeinzing(en)

Eindelijk daar is ze dan, de zon.
De lente was dit keer een stuk kouder, maar mijn allergieën (hooikoorts) bleven wat langer weg.
Elk nadeel heeft echt zijn voordeel.
In sommige gebieden is er nu code rood i.v.m. de droogteEn op weer andere plekken is het juist veel te nat en dreigt er overstromingsgevaar.
Waardoor wij onze vakantieplannen wellicht dienen te veranderen.
Maar dat is niet erg.
Ik geniet van het weer, hoe het ook is.
Ik probeer er niet over te klagen, want meestal zijn er wel andere zaken die mijn dag beter of juist wat minder te dragen maken.

Er zijn weer mensen de Alp d’ Huzes op gefietst. En bij elke tocht krijg ik weer meer mensen om dan aan te denken.  Graag zou ik zien dat er nog meer stappen werden gemaakt om deze ziekte en de doodsbedreiging die er vanuit gaat kunnen verminderen.

En terwijl ik, samen met vriendlief met onze auto toeren door de omgeving denk ik aan hen en aan anderen die geconfronteerd worden met een naderende dood.
Ik weet heus dat de dood, waar ik ook heenga, mijn medereiziger is.
Maar ik zou hem toch niet zo vaak om het hoekje willen zien kijken.
Nog niet zo lang geleden had ik dit soort overpeinzingen vooral in december.
En dan was ik altijd blij als december plaats maakte voor januari.

Maar nu het zelfs in juni komt, toch eens een andere creatieve manier vinden om er mee om te gaan..

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

Een reactie op Overpeinzing(en)

  1. platoonline zegt:

    Overpeinzingen zijn goed. Maar niet als je ze niet meer in de hand hebt. Dan zeg je STOP. En dan ga je andere leuke dingen doen. Met peinzen worden anderen ook niet beter.

Geef een reactie

