Ontmoeting 14 van 26: In Omnibus Charitas (in alles de liefde)

Op vrijdag 31 mei ging ik voor een schrijfworkshop, georganiseerd door Anky Floris, op pad richting de Abdij van Egmond. Het is één van de meest inspirerende plekken om eens te schrijven had ik al begrepen. En Anky Floris had me met haar levenskunstspel ook al 2 jaar geïnspireerd om te blijven schrijven.
In de Benedictushof, Centrum voor Benedictijnse Spiritualiteit, leerde ik weer dat liefhebben een levenskunst is.
Het werd een dag gevuld met emotie, het gevoel monddood gemaakt te worden en in de groep meldde ik al gelijk bij het begin dat dit weer zo’n ontmoeting was richting mijn boek.

Als verhalenvanger dacht ik dat ik meer een luisteraar was dan een spreker.
Maar hier merkte ik dat ik toch vaak iets wilde bijdragen, op wilde merken, zelfs als ik even geen mond had om mee te spreken.

Het Elfje wat ik hierbij schreef wil ik eigenlijk niemand onthouden:

Invalshoekvan vandaag:
In Omnibus Charitas
(In alles de liefde)
“Elfje”.

Het was een heerlijke, zonnige dag met leuke, inspirerende schrijfsters die allemaal dingen deden waar ze die ochtend bij het opstaan niet aan hadden kunnen denken.

We schreven, we zongen, we hielden onszelf een spiegel voor en tijdens een meditatie ontdekten we onze innerlijke glimlach.

In Omnibus Charitas is het devies van de Zusters Dochters van Maria en Joseph uit Den Bosch en dat ik nu juist aan hen moest denken bij het schrijven op deze dag, dat vond ik heel veelzeggend.

Over een maand krijg ik dit “Elfje”  opgestuurd om me te herinneren aan deze dag.
En dien ik iemand anders haar Elfje op te sturen.
Wat een leuke opdrachten vandaag weer die inzichten gaven.
Mensen die al bijna het boek van mij op tafel zagen en mij daarbij letterlijk en figuurlijk willen ondersteunen.

Maar hoe lief ik dat ook vind, er is er maar één die de auteur kan zijn van mijn boek en dat ben ik zelf. En dus ga ik onderzoeken hoe ik mijn boek verder met liefde de wereld in kan sturen. Want ook loslaten is een hele levenskunst ;-))

En ja ook Anky Floris kwam, zoals zoveel anderen die ik nu ontmoet dit jaar, al eerder op mijn pad. Het is zei ik vandaag echt een jaar waarin ik zie wat ik eigenlijk gezaaid heb.
Maar dit keer zal ik bij de oogst niet vergeten om nieuwe dingen te zaaien.
De verhalen voor boek twee zijn dan ook al uitgezocht, echter alle energie nu gaat naar boek één.

Want dat heeft de eerste prioriteit ;-))

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk, Reismeerminboek. Bookmark de permalink .

Een reactie op Ontmoeting 14 van 26: In Omnibus Charitas (in alles de liefde)

  1. tagrijn zegt:

    Altijd fijn in een inspirerende omgeving te zijn.

Geef een reactie

