Dag 13 van 26 ontmoetingen: Gaanbieding Amsterdam

In januari verzon ik dat ik zesentwintig ontmoetingen zou gaan hebben in de richting van mijn boek met titels van A tot Z.
Bij de eerste ontmoeting zat een schrijfster die al bijna haar boek presenteerde, naar die boekpresentatie ben ik dus ook gegaan.
En alle ontmoetingen hebben een link met een schrijver die ik soms dan ontmoet, of dat het een inspirerende plek is geweest voor een schrijver waar ik wel eens een boek van las.

In april bedacht ik een soort sleutel voor deze ontmoetingen.
Het zou leuk zijn als het ook verband hield met hoe ik tot nu toe geleefd heb.
Het grootste deel van mijn leven was dan wel Gelderland, maar alleen ontmoetingen in Gelderland, dat weerspiegelde niet alles vond ik.
Nadat ik die sleutel vond deed ik een oproep op Facebook of mensen nog iets wisten.
En tja dan kun je verwachten dat mensen daar een geheel eigen mening over hebben.

Ik bleef toch mijn intuïtie volgen en koos een mede weblogger uit die ik al eens ontmoet had. Hij had namelijk ook recent zijn boek gepresenteerd en ach hij had vast wel wat tips voor me op weg naar mijn boek.

De ontmoeting met Leo en Truus Pool zal nog lang naklinken hier.
Ik heb zelfs al gekeken of er geen tv-format in zat.
Want de ideeën over waar we boeken over zouden en willen schrijven vlogen over de tafels als waren het bijen op zoek naar hun korf.

Ik ben vaker in Amsterdam geweest, een deel van mijn familie woonde er en woont er ook nog in de buurt. Hen bezocht ik dit keer niet. Het was echt naar Amsterdam kijken met andere ogen.  De reis per trein er naar toe begon weer met dat gebouw vlakbij het station alhier waarop staat alles = mogelijk (of mogelijk = alles). En ik kwam ruim op tijd aan, de tijd vloog helaas om en voordat ik het wist zat ik in een bus van citysightseeing Amsterdam. Toch stapte ik nergens uit, want op mijn mooie plek bovenin de bus had ik een goed zicht op de plekken waar men mij verhalen over vertelde die ik ook nog niet allemaal kende.
Toch leuk hoor als je eens een stad, waar een deel van mijn roots liggen, op een andere manier bekijkt. Per rondvaartboot had ik dat al vaker gedaan, met de bus was echt nieuw.

En natuurlijk vond vriendlief het goed dat ik naar deze Gaanbieding van de NS ging.
Maar hij had het nog leuker gevonden als ik hem toch wat meer zou betrekken bij het project rondom het boek.
Waardoor ik er weer aan herinnerd werd dat ik dit project wat meer aandacht thuis, op het werk, zomaar in de trein of waar dan ook dagelijks mag geven.
Ga Ann, ik hoor het Patt bijna zeggen.

Want dat is één van de geheimen van mijn blogbestaan. Als ik schreef over een ontmoeting met Ann en Patt dan was het meestal maar een ontmoeting met één beste vriendin.
En dat ga ik echt niet in het boek lopen verbeteren.
Dat laat ik lekker zo staan / gaan.

Grappig dat Amsterdam dan precies mijn dertiende ontmoetingsplek is geworden.
Het wees mij weer op zaken die mijn boek(en) (kunnen) raken.

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk, Reismeerminboek. Bookmark de permalink .

Een reactie op Dag 13 van 26 ontmoetingen: Gaanbieding Amsterdam

  1. platoonline zegt:

    Ik probeer je te volgen, Reismeermin. Maar dat valt niet mee. De kwartjes willen maar niet goed vallen. Het ligt vast aan mij, maar ik heb nog steeds niet door waarom je dat boek nu precies wilt schrijven en wie je daarmee wilt bereiken? Of is het gewoon een boek voor jezelf (dat zou ik me heel goed kunnen voorstellen) en een paar familieleden? Want die zullen al die inside informatie vermoedelijk beter kunnen begrijpen. Als dat laatste het geval is zou ik het boek niet proberen uit te geven. Want dat gaat je veel geld kosten. Ik heb daar de nodige gevallen van meegemaakt.

    Misschien vind je mij hard. Maar het is uit betrokkenheid en vriendschap dat ik het je schrijf.

Geef een reactie

