Dag 12 van 26 ontmoetingen: Avonturijn

Op 26 mei jl. ging ik naar het be LEEF en CHANGE evenement op het landgoed Beukenrode te Doorn.  Hier ging ik vooral naartoe om weer wat schrijfprikkels te krijgen.
Het thema bleek echter niet alleen schrijven te zijn, maar iets waar ik ook al mee bezig was toen ik op 27 maart 2008 begon met het schrijven van mijn blog.
Er werd mij op meer dan één manier verteld dat de juiste balans bewaren heel belangrijk voor me is. Want ik wil nog wel eens teveel op één dag plannen en drie ontmoetingen in een week bleek ook iets te veel van het goede.
Maar ik kwam er wel door op plekken waar ik nog niet ieder geweest was. Of in een plaats die ik wel kende, maar met andere ogen bekeek. Inspirerende plekken om over te schrijven, even te verblijven en wellicht terug te komen, maar dan niet alleen.
Terug nu naar de ontmoetingen op 26 mei jl.
Ik ontmoette er een schrijfcoach, waar ik tijdens de workshop weer wat inzichten kreeg hoe ik voor die juiste balans kan zorgen. Op 8 juni hebben we nog een afspraak staan. Echter mijn intuïtie vertelde me dat, hoewel deze beurs me niet op het lijf is geschreven, dat ik hier toch naar toe diende te gaan.
Het werd wederom een verbindende ervaring. Dit keer kwam ik wel een schrijfster tegen, maar bij haar stand voelde ik me niet op mijn gemak. Echter bij een andere stand kwam ik kaarten tegen van schrijfsters die ik al langer volg, dus die kaarten schafte ik wel aan. Ik besloot niet zo eigenwijs te zijn om niet naar mijn ziel te luisteren.

Bij een workshop over familieopstellingen leerde ik dat ik beter kan communiceren.
Niet iets dat nieuw voor me is. Maar door niet te communiceren kreeg ik nu fysiek klachten die me heel bekend voorkwamen. En ja dat verband was me vaak al uitgelegd, maar ik had het nog nooit op deze wijze ervaren.

Tijdens de workshop “Schrijfprikkels” schreeft ik met magneetjes uit een blik deze zin:

“Ik droom over twee rivierdijken”.  Het woord boek kon ik niet zo snel vinden, maar goed ik zit tussen twee rivieren in al vijf jaar te schrijven op mijn blog, dus ik zit op een inspirerende schrijfplek 😉

Elke ontmoeting wil zijn / haar eigen titel van A tot Z claimen.  en deze keer kwam hij stenen die ik kreeg .  Ik kreeg drie stenen die me wezen op de natuurlijke overvloed.
Van 2 heb ik onthouden hoe ze heten:
Sodoliet: Zorgt voor kameraadschap tussen mensen en geeft onderling vertrouwen. Brengt harmonie.
Avonturijn: Moedigt aan om het beste en mooiste uit het leven te halen: Levenskracht en voorspoed.

En was dat nu  net niet waarom ik vijf jaar geleden begon met schrijven om in de tijd die ik nog heb (en ik heb destijds echt gedacht dat dit niet al te lang meer was) dat juist te doen.

Dat ik op die beurs dan ook nog boeken / kaarten tegenkwam van Ton Schulten en Toon Hermans kan gewoon geen toeval zijn. Volgens mij willen ze dat ik wat meer ga tekenen 😉

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk, Reismeerminboek. Bookmark de permalink .

7 reacties op Dag 12 van 26 ontmoetingen: Avonturijn

  1. De stenen zijn Sodaliet en Avanturijn. Ik ben een mineralenverzamelaarster.

  2. Marja zegt:

    Wat heerlijk inspirerend voor je.

  3. perikelen zegt:

    8 Juni…mooie datum 😉

  4. Adwin Mathon zegt:

    leuk zo’n blog verhaal zo ben ik ook eens begonnen nu sta het hele verhaal in een boek

  5. tagrijn zegt:

    Behalve in stenen zou je ook kunnen geloven in eigen kracht… Dat geeft je toch meer het idee dat je het helemaal zelf hebt gedaan.

  6. platoonline zegt:

    Tagrijn zegt hier iets heel waars. Stenen, kaarten, kaarsen en andere esoterische middelen zijn hulpjes maar meer ook niet. Ze laten je niet groeien, ze ondersteunen.

Geef een reactie

