Invalshoek: Aaneenflansen -> desperaat

Ontmoetingen in de richting van mijn boek

Vandaag is het alweer 2 juni, tijd dus om te kijken hoe het er voor staat.
Zit ik op schema met gemiddeld 2 ontmoetingen in de maand?
Mei is net voorbij en er staan nu 11 ontmoetingen op dit blog beschreven.
Echter de afgelopen week zijn er, om eerlijk te zijn, nog wel 3 ontmoetingen bijgekomen en allemaal vanaf mij gezien in het westen van het land. Totaal dus 14 ontmoetingen. dat is dus al meer dan 50%.
Het is heel grappig en sterk hoe die ontmoetingen werken.
De meeste mensen met wie ik een afspraak maak zijn mensen die me hebben geïnspireerd de afgelopen vijf jaar, ze zijn dus mijn inspiratoren in dit knollenland.
Echter met dank aan die ontmoetingen leer ik soms ook nieuwe mensen kennen waar ik dan ook weer afspraken mee maak.
De redacteur van mijn boek kende ik al een tijdje (indirect), echter degene die me gaat helpen bij de omslag van dit boek leerde ik aan het begin van dit jaar kennen.
De deadline voor deze ontmoetingen is op 11 november 2013 en dan wil ik mijn boek presenteren. Dat staat al in kleinschrift in mijn agenda geschreven.
Voor het boek dien ik echter wel harder te werken dan voor de ontmoetingen die mij, zoals het lijkt, toevallen.
Want voor juni staan er alweer 2 ontmoetingen in de agenda.
Dan zet ik nu ook maar wat  tijd, onvrij, voor het boek in de agenda.
Het huiswerk van de redacteur is bijna af.
Echter nu vraag ik me af of alle verhalen die ik heb geselecteerd met het eerste idee voor dit boek nu nog wel aansluiten bij de titel.  Het proces kan me soms demotiveren.
De vaart zit er dus wel in bij de ontmoetingen, maar nu is het dus even (her)openings)koers bepalen voor het boek.
Dus als ik wat afwezig lijk te zijn, weet hoe het komt.
Ik zit af en toe best desperaat te kijken, hoe ik dit boek  kan aaneenflansen.
Toch had ik verwacht dat ik meer woorden uit de woordzoeker zou gebruiken bij deze invalshoek, rare kwibus ben ik toch
Tot nu toe heeft deze dierenkenner in het vet tien woorden gezet die ook in die woordzoeker staan. Het wordt onderhand tijd dat ik ik iets doe om het boek weer op de “rijbaan” te krijgen.
Ik denk maar niet dat ik kerkhervormer, landjonker, genreschilder, boetseerder, bombardeerder, steltloper, akela in Erica ga worden of in Palermo / Petra  bij de toneelclub ga.
Het lijkt me allemaal beter dat ik daar een streep doorzet met kakikleur.
Dus mocht jullie ooit geen inspiratie hebben, pak dan eens een woordzoeker. Voor je het weet ronken de woorden als ware zij het weeroverzicht.

Alle vetgedrukte woorden komen uit het Sanders Varia puzzelboek nr. 60 En nee, die puzzel heb ik nog niet gemaakt, maar ondertussen wel heel nieuwsgierig wat de oplossing volgens dat puzzelboek is 😉

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk, Reismeerminboek. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

