Oplossing

Een dag heeft maar 24 uur.
Daarvan wil ik er toch graag minimaal 7 slapen.
Echter ik kom wel in slaap, maar er zijn nachten dat ik de klok regelmatig tijden zie aangeven waarop ik helemaal niet wakker wil worden, laat staan op dat tijdstip wakker zijn.
Al van alles geprobeerd.

Poging 1:
Schaapjes tellen in alle talen die ik ken.
Maar me dan op een gegeven moment gaan afvragen hoeveel die dieren dan per stuk kosten.
Waar ik ze allemaal ga stallen.
En dan hebben we het nog niet eens gehad over het feit dat er de laatste tijd in mijn omgeving wat schapen gestolen zijn.

Poging 2:
Zo even het bed uitgeweest en wat geschreven.
Nu lig ik weer in bed klaarwakker.
Want zou men mijn stukje wel leuk vinden.
Zal er niet weer een woord instaan wat er eigenlijk niet in mag?
Heb ik ze goed geteld?

Poging 3:
Een rustgevend pilletje, want tja ik wil morgen toch fris en fruitig in de file aansluiten.
En liever niet de oorzaak van de file zijn.
Gaaaaap, zo welterusten allemaal.

Ik heb echt tijden bijgehouden hoe mijn slaapritme was.
Ik leerde te ontspannen door me in te spannen.
Ik stopte zelfs onlangs met dansen omdat ik merkte dat ik door de adrenaline die dan nog door mijn lichaam raast daarna niet in slaap kon komen.

Sinds een paar weken heb ik een nieuwe remedie.
Het werkt voor mij dus ik wil hem jullie niet onthouden.
Elke dag sta ik nu een half uur eerder op om drie pagina’s te schrijven over wat mij zo bezig houdt.
Elke avond sluit ik mijn dag af met nog een extra pagina met de planning voor de volgende dag.
Dit levert me elke dag een boost energie op waar ik van geniet.

Inspiratiebronnen: Plato

 

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek. Bookmark de permalink .

28 reacties op Oplossing

  1. Marja zegt:

    Wat een heerlijke oplossing.

  2. Nou meid….wat heerlijk voor je dat je een oplossing hebt gevonden die werkt!!!

    Prachtige WE, top!

  3. tagrijn zegt:

    Als jou dat helpt moet je het zeker doen. Ik denk dat ik na schrijfwerk vlak voor het naar bed gaan in bed ga doordenken erover.

  4. Wat super 😀

    Fijn dat ‘The Artist’s Way – online cursus’ bijdraagt aan jouw creatief herstel…
    http://joytimefactor.com/the-artists-way

  5. Pingback: De nieuwe WE voor april/mei | Platoonline

  6. platoonline zegt:

    Je zou toch zeggen dat al die energie je extra weerhoudt om in slaap te vallen. Maar als het werkt is het mooi meegenomen. Warme melk drinken schijnt ook te helpen.
    Ik vond dit een heel goede WE. Begrijpelijk ook, want ik word ook wel eens midden in de nacht klaarwakker. Dan ga ik een cryptogrammetje doen en als ik mijn gedachten er niet meer kan bijhouden dan gooi ik mezelf op het kussen.

    Dank je voor deze mooie hints een een geslaagde WE.

  7. Mooie oplossing zo kom je aan je slaap toe 😀

  8. Rianne zegt:

    Mooie oplossing, zeker wanneer hij het gewenste effect heeft.

  9. ria zegt:

    Wat een bezoekje aan mij al niet teweeg brengt. Een mooie oplossing heb je .
    groetjes, Ria

  10. Petr@ zegt:

    Ik ben ook een slechte slaper, maar vraag ik me af wat ik zou moeten opschrijven en wel 3 bladzijden, of zijn het gele memoblaadjes, dat zou nog wel lukken.

  11. HansDeZwans zegt:

    Ik ben de laatste tijd enorm slecht aan het slapen, ik neem nu pillen. Momenteel schrijf ik elk uur op als ik in de nacht wakker wordt. Een mens zou voor minder zich zo slecht voelen.

  12. Nathalie zegt:

    Met een “vol” hoofd kan ik ook niet slapen.. dan is afschrijven, of een korte agenda maken een goede oplossing. Fijn dat jij dat ook gevonden hebt…

  13. Anna zegt:

    Best wel bruikbare tips dus mocht ik ze ooit nodig hebben 🙂 Mooie we-300

  14. hartelijkehothulk zegt:

    Ben blij voor je met je oplossing!

    Mijn zoon had een andere gevonden.
    Die heeft zijn bed omgedraaid en slaapt niet meer met zijn hoofd naar het Noorden.
    Hij slaapt nu als een roosje en zijn vriendin ook.

  15. gewoonanneke zegt:

    Als ik zo voor het naar bed gaan nog ga zitten schrijven kan ik juist niet schrijven, maar gelukkig voor jou werkt dat wel. Mooie WE. Mijn remedie is gaan denken wat ik zou doen als ik de Staatsloterij zou winnen en wie ik wat wil geven haha dan slaap ik zo. Of een beker warme melk met honing.

  16. Letterzetter zegt:

    Goed dat het voor je werkt! Slapeloos in bed woelen… nachtmerries krijg je er van.
    Net als Anneke: een beker warme melk met honing laat mij slapen als een os!
    Mooie WE!

  17. Dwarsbongel zegt:

    Als het werkt is het dus goed… Ik trek me er niets meer van aan als ik een keer niet goed kan slapen of wakker wordt. Ik probeer me zoveel mogelijk te ontspannen, en als het echt irritant wordt, ga ik lekker even beneden op de bank TV kijken. Dan worden tollende gedachten vaak stollende gedachten… Maar ik loop dan ook weinig kans om een file te veroorzaken ’s morgens.

  18. jokezelf zegt:

    Mooie oplossingen allemaal. En werkt die laatste? Want met al die energie van het schrijven, lijkt het mij dat je daarna dan extra niet meer kunt slapen. Ik heb jarenlang slecht geslapen en ben er nu achter dat ik regelmaat in mijn avond moet brengen; opslomen voordat ik naar bed ga;vanaf een uur of acht kopje thee, beetje tv kijken en verder niks. Zeker geen geschrijf achter mijn computer. Saai, maar heel doeltreffend. Ik lig vóór half elf in bed, doe dan nog een sudokoetje of twee drie en dan ben ik zó weg. Als het dan onverhoopt nog niet lukt, draai ik mijn kussen naar het voeteneind. Werkt als een tierelier!

  19. Hier nog zo eentje die slecht slaapt. Wat ik allemaal geprobeerd hebt om in slaap te vallen is teveel om op te schrijven. Ik ben sneller klaar als ik schrijf wat ik niet geprobeerd heb. Slaaponderzoeken in het ziekenhuis hebben wel iets opgeleverd, alleen kan er niets aan gedaan worden. Ze kunnen wel naar de maan heen en terug maar een fatsoenlijke slaappil waar je niet aan gewend raakt, hebben ze nog niet kunnen maken.
    Gewoon volhouden dan maar, hè? Fijn dat jij je eigen oplossing gevonden hebt! Een heel nuttige WE! Groetjes Kakel

  20. Mrs. T. zegt:

    Wat een interessant boek zeg.
    En ik lig er vooral niet wakker van als ik niet kan slapen. En dat schept een boel rust.

  21. Voetje zegt:

    Als dat voor jou helpt is dat inderdaad een goede oplossing 🙂

  22. NOVELLE zegt:

    Gelukkig dat je iets hebt gevonden wat voor jou werkt….Ik doe soms een klein spelletje op de computer als ik niet kan slapen word ik ontspannen van en slaap dan daarna toch weer in.
    Mooi oplossingsgericht WE 300

  23. Ondanks je probleem moest ik erg lachen, je schrijft er zo humoristisch over. Ik wens je voor vannacht een hele goede nachtrust toe.

  24. Plien zegt:

    Herkenbaar! Je hebt het leuk geschreven en fijn dat je iets gevonden hebt waardoor je goed kan slapen.

  25. Trees zegt:

    Als dit voor jou werkt is het een perfecte oplossing! Ik ben een goede slaper dus heb geen problemen, ik ben normaliter zo weg. Mijn dochter leest sinds kort in bed ipv dat ze nog even TV kijkt. Voor haar werkt het in bed slaapverwekkend, dus zodra haar luikjes dicht gaan doet ze het licht uit, boek weg, draait ze zich om en ze is zo vertrokken… Maar je hebt al zoveel geprobeerd, daar zal dit ook wel bij zitten…

  26. Truus zegt:

    Fijn dat je iets gevonden hebt waar je wat aan hebt Min. 🙂
    Bij mij is het wisselend hoe snel ik in slaap val. Meestal duurt het wel even en soms lig ik maar te woelen. Dan kan ik geen houding vinden, maal ik te veel, zit mijn neus verstopt of een combinatie hiervan. ;-(

Geef een reactie

