Ontmoeting 9: Luister naar je pen én potlood

Op 7 januari jl. bedacht ik  het plan om 26 ontmoetingen te hebben in de richting van mijn eerste boek. Op dat moment kwamen er gelijk 5 ideeën voor een boek in mijn gedachten.
Het fijne aan dit project is dat ik al 5 jaar geleden ben begonnen met nieuwe contacten te maken. Of contacten te herstellen. Tot mijn verbazing zie ik het resultaat  van die oogst dit jaar op Facebook. Twintig van hen zijn ook supporters bij het project “Reismeerminboek”.

In 2008 pakte ik mijn pen weer op en besloot ondanks de nodige donkere wolken aan mijn horizon positief alles te bekijken.  En ik probeerde contacten te herstellen.
In 2009 bleek dat ik toch wat contacten moest verbreken.
In 2010 maakte ik nieuwe contacten, ik ging met dank aan twitter af op allerlei zaken.
In oktober van dat jaar ging ik niet alleen naar tientjesdag in Breda, maar ook naar een Powerdag in Maarssen.
En zo kwam ik in contact met Anky Floris die mij  uitdaagde om middels wekelijkse opdrachten nog meer te schrijven en sprak ik voor het eerst Adrie Beyen.

Op 2 februari jl. schreef ik me als eerste deelnemer in voor een schrijfdag die Adrie Beyen organiseerde in Maarn. Dat leek me een heel passende ontmoeting, want de workshops werden gegeven door o.a. Louisa Perreyn, Christine de Vries, Wendy Smit en Adrie Beyen.
Van Louisa en Adrie heb ik al via een aantal Powerdagen, georganiseerd door Josje Feller,  workshops gevolgd. Dus ik koos ervoor om buiten mijn comfortzone te gaan en te kiezen voor de workshops van Christine de Vries en Wendy Smit.

Ik liet de schrijvers, op de schrijfdag van 6 april jl., de boeken en het kaartspel wat ik van hen heb signeren. Waarbij ik drie opdrachten kreeg:
Speel je rot!
Blijf luisteren naar je pen, het zal je steeds weer verwonderen
Neem alle ruimte die je nodig hebt.

Tijdens de workshops werd ik uitgenodigd om de voor mij bekende (schrijf)paden te verlaten.
Het leverde me veel verwondering, ruimte, rijkdom en vrijheid op.
Ik luisterde niet alleen naar mijn pen, maar ook naar mijn potlood.

Er werd mij gevraagd om drie tekeningen te maken.
Op de eerste stonden heel klein Kaat en Mossel.

Op de tweede stonden 5 zaken die ik leuk vind:
Kamperen (reizen), water, natuur, mensen en dieren.
Het schrijven en lezen paste er net niet meer op.
Maar ik schreef er wel iets over en dat lees ik  en allen die dat willen hier.

En wie staat er vermeld als inspirator van Christine en WendY? Julia Cameron met het boek “The Artist’s Way”. En met dat boek ben ik nu sinds 18 maart jl. bezig om mijn boekenproject uit het drijfzand te halen.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk, Reismeerminboek. Bookmark de permalink .

Een reactie op Ontmoeting 9: Luister naar je pen én potlood

  1. smijling zegt:

    ben benieuwd wat het eind resultaat word sukses

Geef een reactie

