Vijf jaar later

2008 was voor mij een kanteljaar.
Ik had een keuze.
Ik kon de manier bepalen hoe ik er naar keek.
En hoe ik er over schreef.

Ik had mijn angsten en mijn ergste angst werd waarheid.
Maar was de vraag was dat echt het ergste wat me had kunnen gebeuren?
Het antwoord daarop was nee.

Want ik kon wel verder.
Ik kon loslaten wat niet goed voelde.
Meer waarderen wat ik wel had.

Financieel deden we behoorlijke stappen terug.
Wat ook betekende dat er minder keuzemogelijkheden waren.
En de keuzes die we wel maakten omarmden we, daar genoten we van.
Ik verzon zelfs een rubriek geldkraan / drakengal om indien nodig mijn gal te spuwen over rekeningen die betaald moesten worden.
De rubriek werd bijna niet gebruikt, want de draken va n rekeningen konden zelfs met 20% minder inkomsten toch betaald worden.
720 logjes in vijf jaar tijd. Ik vind het een mooi aantal.
Gemiddeld 12 logjes per maand.
Sommige maanden schreef ik er veel meer, andere maanden waren het er veel minder.

En nu schrijf ik logjes in het vooruit.
Want ik weet nu hoe ik ze kan inplannen.

Staat er ineens een logje terwijl ik zelf op mijn werk ben.
27 maart 2008 was mijn eerste dag als blogger op Reismeermin.
Waarbij meermin een verwijzing is naar mijn achternaam.
En tja dat reizen, is blijkbaar iets wat ik zelfs met minder inkomsten niet kan laten ;-))
Dank voor al jullie reacties, de ontmoetingen en jullie inspiratie.
Met jullie geniet ik meer van mijn reis met mijn virtuele boot Sirene.
Ik hoop nog lang met jullie van de mooie (voor)uitzichten te mogen genieten.

Liefs,

Min

Ingepland op 27 januari ;-))

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

4 reacties op Vijf jaar later

  1. platoonline zegt:

    Wij reizen graag met je mee, Meermin.

    Reactie van Plato (niet ingepland, maar gewoon neergepland).

  2. platoonline zegt:

    Ehhh…. neergeplant natuurlijk.

  3. Ria zegt:

    Min hoe je ook reist ik reis met je mee.
    groetjes, Ria

Geef een reactie

