Lustrum -> oogst

Op 13 februari ben ik 40 dagen in liefde naar Pasen begonnen.
Dit traject begon ik om te zien wat de oogst is van mijn 5 jaar schrijven op mijn blog.
Ik selecteerde bijna dagelijks een aantal verhalen voor mijn eerste twee boeken.
Heel veel WOW (writing on Wednesday), invalshoeken, WE300’s en een speciale aanbieding, zo maar wat schrijfopdrachten die in die boeken zullen komen.
De komende week zal ik kijken wat de volgorde van die verhalen worden en hoop dit op 30 maart te kunnen af ronden.

Van de 720 loggen zijn er nu bijna 20 % geselecteerd om in een boek op te duiken.
20% is 144 verhalen. Dan mis ik er nog 4 ;-))
5 jaar geleden begon ik met iets wat ik miste in mijn leven.
Schrijven ontbrak daarin.
En het eerste jaar schreef ik 211 logjes las ik terug.
De logjes zijn dus niet met 144 per jaar over de 5 jaar uitgesmeerd 😉

Zoals één van mijn eerste volgers Mama Muis me altijd heeft voorgehouden,
ik schrijf voor al voor mezelf en elke lezer meer is meegenomen.

En terwijl jullie kijken naar mijn oogst van mijn eerste lustrum heb ik een ontmoeting met Yoeke Nagel over “Schrijf dat boek”.

Twee van de vijf boeken die ik begin dit jaar voor me zag zijn geen concept meer.
Voor boek twee al een titel in mijn hoofd, maar voor boek 1 daar denk ik nog even over na.
Sinds ik met bloggen begon ook al heel wat geadopteerd.
Via de Weblog Ark 2 x Dieren in Dieren Park Emmen en daar komt dit jaar Weblog Ark 3 bij.
5 schapen in een schapenkooi.
Een hond geholpen door geld te schenken voor een operatie.
En via Wakibi (ook met dank aan Mama Muis) heb ik nu 3 actieve en al 3 voltooide projecten waarbij ik ondernemers heb geholpen met een Microkrediet.

5 jaar geleden woonden Juan en ik in hetzelfde huis, had ik al Deetje en werd Madame M door ons bediend.
Nu willen Mossel en Kaatje hier de scepter zwaaien .
Nou dan moeten ze ook nog wat zaaien, willen ze dat oogsten.

Dit bericht werd geplaatst in Invalshoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

2 reacties op Lustrum -> oogst

  1. Je mag trots zijn op je rijke oogst.

  2. platoonline zegt:

    Ik denk dat Mama Muis daar iets heel waars zei. Schrijven is met name iets van en voor jezelf.
    Maar je wilt niet alleen een boek maken maar zelfs meerdere. Ik heb twee vragen:

    Wat zijn je verwachtingen als het gaat om lezers?
    Houd je met eventuele lezers rekening als je je teksten (her)schrijft?

Geef een reactie

