Dag 6 van 26 ontmoetingen: Handpalmdag

Via Sarine Zijderveld, die me al eens liet kennis maken met creatieve(re) schrijfvormen als woordgedichten, elfjes en sprintjes kreeg ik een mailtje over de eerste Dagboekdag in de Drechtsteden op 9 maart jl.
Daar wilde ik bij zijn en gaf me op.
Om 10.00 uur begonnen we met schrijven en om 16.00 uur legden we de pennen neer.
We hadden allemaal geluisterd naar onze pen.
Samen schrijven is me heel goed bevallen. Ik had een “Splendid Day”, ook door het daarna samen voorlezen.
In mijn (nagetekende) handpalm staat nu mijn thema waar ik aan wil werken.
En op mijn oogstvel kwam het antwoord.
Het is niet zo dat ik aldoor op het station ben waar ik heen wil.
Echter de reis bracht me wel de realisatie in zicht van een nieuwe droom.

Niets van wat ik die dag schreef deel ik nu, maar ik maak een nieuw woordgedicht.

Helpen, helen, hechten, hartstocht, huiver, hard(er), horde(s), hinder,
Angst, angstig, aanhef, aanleg, anker, aak, alk, achter(na),
Naast, nieuws, nieuw, nu, naar, nis, nacht,nijver, nut, noot, naakt, nipt,
Dromen, droom, doen, daad(kracht). durf, dans, doel, doe, deel, deal,
Praten, prettig, proesten, pover, pad(en), proost, pers, poezen, partner, plaats(en)
Aarde, aardig, aas, arend, aap, aster, aar,
Liefde, leven, loslaten, laveren, lijden, leiden, lied, luid, lachen, laden,
Mediteren, meedenken, menen, manen, minnen, meren, manege, mank,

Hier staan genoeg woorden die me aansporen om door te gaan richting mijn nieuwe reisdoel.
Het is prettig dat ik mijn aanleg om iets nieuws te doen hierbij kan gebruiken.
Grappig dat ik nu paden zie samenkomen die tot voor kort nog in een mist verborgen waren.
De aap komt langzaam uit de mouw.
Er zijn nog wel wat hordes op mijn weg. Dingen waar ik in het verleden aan heb gehecht.
Die zou ik graag als aas aan arenden geven.
Maar ja, het is mijn droom.
Zal zelf de eerste (dans)stappen moeten zetten.
Iedereen die zaterdag aanwezig was hartelijk bedankt voor het meedenken, het lachen en het samen ont-moeten.
En net als met de vorige 5 ontmoetingen hoop jullie weer eens te begroeten.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk, Reismeerminboek. Bookmark de permalink .

7 reacties op Dag 6 van 26 ontmoetingen: Handpalmdag

  1. Leuk Saskia, dat je zo enthousiast bent! Heel veel geluk op weg naar je nieuwe reisdoel en onderweg niet vergeten heel erg te genieten … Wat mij betreft ook zeker tot een volgende keer.
    Groetjes van Anja van der Starre

  2. Leuk en mooi om dit te lezen! Fijn dat je er was en dat de dag je dit gebracht heeft. Ik kijk er zelf ook met een warm gevoel op terug, op de dag en op onze ontmoeting.
    Hartelijke groeten, Sarine

  3. tagrijn zegt:

    Het maakt niet uit waar en hoe je inspiratie opdoet, als je het maar krijgt.

  4. platoonline zegt:

    Wat een creatieve dag en wat een mooie matrid heb je daar gemaakt. Daar kun je qua woorden lang mee toe.

Geef een reactie

