Opruimdag

Deze winter wil nog niet wijken.
Wellicht omdat ik nog niet alles onder het dak van ons huis opgeruimd had.
De trapkast, de keukenkastjes, de boekenkast, de archiefkast ze wisten niet eens dat er nog bergruimte was.
Tijd dus om naar de top te gaan en daar uit de bergruimte op zolder weer eens wat verhuisdozen door mijn hand te laten gaan.
Want sommig spullen heb ik sinds 1998, toen ik op 1 januari met Juan in zijn appartement ging samenwonen, niet meer gezien.
En ik heb ze ook niet gemist.
Dus kan er niet het één en ander weg?
De kinderboeken naar Pim, Frits en Ida?
De cursussen Frans, Spaans en Fins.. nou hmmmm, al jaren niets mee gedaan.
Er is al heel wat van mijn kattenverzameling (beeldjes, gebruiksvoorwerpen) opgeruimd, maar kan er nog meer weg?
De gedichten die ik schreef in mijn tienertijd, ah daar is plek voor in een boek…
Singles, elpees, muziekcassettes en CD’s, allemaal herinneringen.
Maar ik draai ze niet meer.
Nog maar even bewaren en kijken of de muziekinstallatie uit mijn jeugd hier nog wat mee kan.
Een mens bewaart heel wat.
Hoeveel jaar plak ik al geen foto’s meer in fotoalbums..
Dit zijn vooraf zomaar wat notities van wat ik verwacht op de zolder tegen te komen.
Ben heel benieuwd wat ik nog meer zal ontmoeten 😉

Antwoorden na 3 dozen:
Studieboeken (zij gaan weg)
Scheurkalender, waar nooit een pagina uit is gescheurd (mogen blijven)
Foto’s van een feestje met mijn Opa Cor in 1999 (blijven)
Mijn oude Beer (is meegegaan naar USA, dus nee die blijft)

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

6 reacties op Opruimdag

  1. ZO af en toe is opruimen geen slechte zaak maar gewoon een kwestie van ‘doen’.

  2. Greet zegt:

    Kalenders kun je over 5, 6 of 7 jaar weer gebruiken. Ik gebruik nu een supermooie kalender van 2002. Daarna heb ik hem ook al een keer gebruikt.

  3. rietepietz zegt:

    Als ik goed tussen de regels doorgelezen heb hadden jullie dus op 31 januari een feestje ,15 jaar is niet niks;-)

  4. platoonline zegt:

    Wegdoen is wreed. ik ben er slecht in. Boeken al helemaal. Als jij mijn boeken weghaalt, blijft er een half leeg huis over.

    En die winter…. die is pas begonnen hoor. Die kan nog een maand mee.

  5. Nathalie zegt:

    Ik herken dit Min, ik heb in december mijn hele zolder leeggeruimd en inderdaad de dozen die sinds 2006 (door de verhuizing) ongeopend staan weggegooid.. op mijn cd’s en singeltjes.. en schoolschriftjes, vriendinnenboekjes.. etc. na. Bij de volgende verhuizing nog maar een poging doen. Geniet van je LP-tjes… en van de ruimte.

    Fijn weekeinde!

Geef een reactie

