Dag 3 van 26 ontmoetingen: Shopdag

Als tiener vond ik het heerlijk om met mijn moeder, Ann of Patt de winkels in en uit te lopen.
We keken niet alleen naar kleding en schoenen, we kochten ze ook.
Ik had geen enkel idee dat dit niet zo zou blijven.
Maar het veranderde allemaal, mijn verhuizingen naar andere oorden zal daar vast debet aan zijn.
Echter ook het feit dat ik een tijd wat langer tussen twee banen zat en minder te besteden had zal er aan hebben bijgedragen.
In 2008 zorgde ik dus niet goed voor mezelf en nog steeds zorg ik liever goed voor anderen.
Echter ik leerde in 2008 al dat een investering van een tientje in jezelf kan voelen dat je de jackpot hebt gewonnen.
Ik ging niet meer shoppen, maar zorgde wel voor betere ontspanning.

Tijdens Tientjesdag ontstond het idee dat ik door in mezelf te investeren ook anderen met hun dromen kon helpen.
Ik had in de afgelopen 5 jaar toch ook met geld ervoor gezorgd dat dieren werden geadopteerd, vrijwilligers een bijdrage kregen, Iris Wildeboer naar Ierland ging en Petra Boeverre kon verhuizen met haar Wijnhandel “de Vuurtoren”.

Dus ik maakte op die dag een afspraak met een kledingstyliste.
Op 28 januari jl. bekeek ze me in bijna al mijn outfits.
Sommige kleding die ik heb maakt me flets en we gingen hier het winkelcentrum in.
Toch weet ik zaken beter te combineren dan ik dacht.

Ik heb in tijden niet zoveel tijd aan mijn kleding besteedt.
We gingen winkel in en winkel uit.
Ik woon hier nu bijna negen jaar, maar in veel van die winkels was ik nog nooit eerder geweest.
Het bleken goedkopere adressen te zijn dan mijn normale verkoopadres.
Waarmee de kledingstyliste zichzelf al dik en dun heeft terugverdiend.
We kochten iets wat ik met bestaande kleding kan combineren.

Vandaag, 29 januari, heb ik mijn nieuwe outfit aan, omdat ik vandaag een afspraak had in de Waarmakerij. Helaas zal deze geen doorgaan vinden. Er zal een nieuwe afspraak gemaakt worden.

Voor mij een mooie gelegenheid om eens te kijken of een cursus mijn droom als schrijver een boek te publiceren kan waarmaken.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk, Reismeerminboek. Bookmark de permalink .

2 reacties op Dag 3 van 26 ontmoetingen: Shopdag

  1. IvonArnhem zegt:

    Wow… Wat een geweldige stappen ben jij aan het maken! Herken mezelf in je verhaal. Ook ik ga nu aan mezelf denken en proberen mijn dromen waar te maken. Te beginnen met een studie. 🙂 Hou me op de hoogte van je ontwikkelingen, maar jou kennende doe je dit zeker. Ben trots op jou!

  2. Heel mooi, investeren in jezelf kan nooit kwaad want dat positieve dwaalt automatisch op andere neer, ik wens je suc6 met je volgende stap en investering in jezelf 😀

Geef een reactie

