Poetsen

De R zit in de maand.
Dat betekend voor mij vroeg of laat dat mijn allergie de overhand krijgt.
Ik weet niet of het afstoffen van de kledingkast hier nu aan bij heeft gedragen.
Nu nies ik dus dat het een lieve lust is.
Zakdoek na zakdoek worden over mijn neus gewreven.

En terwijl de dooi zorgt dat de sneeuw verdwijnt.
Hoop ik ook dat ik snel weer van mijn verkoudheid af ben.
Ik heb nu even geen zin om het huis te kuisen.

Ik ben op allerlei allergieën getest, want ik klaag al jaren over mijn verkoudheden.
Daar kwam eigenlijk niets uit, dus heb ik nu op papier  staan dat ik last heb van hooikoorts.
De medicijnen die ik er tegen inneem zorgen er in ieder geval voor dat ik nu gemiddeld nog maar één keer per jaar klachten heb aan neus of keel.

De huisarts, die weet dat ik allergisch ben voor penicilline, schrijft me er liever niet iets extra’s voor.
Het duurt met medicatie namelijk net zolang tot het overgaat.
Ik woonde nog thuis toen ik ineens een allergische reactie hierop kreeg.
De penicilline was me voorgeschreven omdat ik Angina (een keelontsteking) had.
De uitslag die ik er van kreeg deed mijn moeder, die verpleegkundige is, denken dat ik nu toch nog als tiener de bof had.
Er kwam een vervangend huisarts bij me op visite.
En ik zie nog hoe die in de lach schoot.

Als ik die medicatie niet meer nam, zou het zo verdwijnen.
En dat bleek ook het geval.

Het is een mooi systeem hoor, dat afweersysteem van de mens.
Maar soms zit het je ook in de weg.
Want hoe heb je het gekregen en hoe kom je er weer vanaf.
Ik wacht wel tot deze verkoudheid er weer vandoor gaat *

===

Inspiratiebron: http://platoonline.wordpress.com/2013/01/25/5566/

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

16 reacties op Poetsen

  1. Beterschap. Je houdt er in elk geval een leuke WE aan over. ;o)

  2. Pingback: WE-300: woord voor januari/februari | Platoonline

  3. platoonline zegt:

    Min, je kunt die laatste zin beter weghalen denk ik. De lezers snappen wel wat je bedoelt en het is eigenlijk ook niet zo leuk als je je pointe gaat uitleggen, wat vind jij?

    Overigens heb ik het donkerbruine vermoeden dat dit helemaal geen fictie is maar dat je inderdaad proestend door het huis gaat. Kon jij die plaat maar poetsen he? Want die verkoudheid gaat dat niet doen, die sterft langzaam af. Enfin, sterkte er mee.

  4. Petr@ zegt:

    Heel vervelend, hoesten en proesten!
    Mooie WE!

    Gr. Petr@

  5. Beterschap allereerst, wat een lijdensweg want de R zit al vanaf September in de maand, maar herken er veel uit hooikoorts en gevoelige voorholtes dus, mijn neus krijgt ook weinig rust 😉

  6. Ik zat al meteen te tellen: vanaf september is dat een behoorlijke lange ruk. Met beterschap alleen red je het dan eigenlijk niet. Ik heb altijd veel last van mijn bijholtes. Sinds ik homeopathische tabletjes en neusspray van Vogel gebruik, is het zo goed als over. Ik hoop voor jou dat er ook een middel is waar je langer profijt van hebt! Sterkte ermee.
    Liefs, Kakel

  7. Letterzetter zegt:

    Veel sterkte en gezondheid gewenst! En toch nog een WE, goed gedaan.

  8. Nathalie zegt:

    Beterschap Reismeermin (ben al te lang weggeweest).
    Je houdt er een leuke we300 aan over….

  9. Jackles zegt:

    Ah Min, zo heb ik verkoudheden ook keer op keer afgeschoven op allergiën… tot ik een test liet doen & helemaal nergens allergisch voor bleek te zijn! Pff soms volgt de ene de andere gewoon op en merk je niet eens dat je een paar dagen niet hebt lopen snuiven. Beterschap meid!

  10. gewoonanneke zegt:

    Ik heb er jaren last van gehad tot de dekens werden vervangen door dekbedden, vloerbedekking door laminaat en zo nog wat dingen, scheelt enorm en zelden meer last. Sterkte er mee mooie WE.

  11. dieneke55 zegt:

    Jaren last van gehad,maar sinds ik niet meer werk bijna nooit meer.Ik werd natuurlijk steeds ‘besmet’door alle kindertjes.Tussen de snottebellen door toch een mooie WE.

  12. Mrs. T. zegt:

    Vervelend zeg als je zo bevattelijk bent voor zulke dingen. Daar valt dan ook niet tegen op te poetsen wel?

  13. HansDeZwans zegt:

    Hooikoorts is iets erg vervelends, gelukkig heb ik er geen last van.

  14. Erg vervelend om daar zo last van te hebben….. hoe je het krijgt en hoe je er vanaf komt kan ik je helaas niet vertellen…. al die narigheid levert dan wel weer stof (niet letterlijk) voor een sterke we!

  15. Je hebt er weer een echte Reismeermin WE van gemaakt. Kort en bondig geschreven. 🙂
    Zelf heb ik last van chronische verkoudheid. Dat kan het hele jaar door zijn. ;-(

Geef een reactie

