Dag 2 van 26 ontmoetingen: Danspartnerdag

Dit weekend werd voor de 20e en laatste keer Wijchen Swingt Internationaal georganiseerd.
Op dit evenement kwam ik heel wat mensen tegen met wie ik dansles heb gevolgd of dit nog doe.
Het deed me denken aan mijn eerste danslessen in de jaren zeventig.
Toen werd ik voor het eerst door een jongeman ten dans gevraagd op kinderdansles.
In de jaren tachtig ging ik ook met Ann en Patt mee op tienerdansles.
Zij hielden het na het eerste jaar al voor gezien.
Ik wilde nog graag als “dame”  een “heer” ten dans vragen en ging door.
Ik heb samen met mijn danspartners aan wedstrijden mee gedaan en er veel plezier aan beleefd.
Meedoen was voor mij veel belangrijker dan winnen.
Mijn danspartners kwamen van een koude kermis thuis als ze me steviger in hun armen wilden houden.
Voor een serieuze relatie keek ik niet op de dansschool, maar op de discovloer.
Er ging wel heel veel tijd in al die dansen zitten, wat een slechte invloed had op mijn prestaties op school.
Na het verbreken van mijn relatie stopte ik met dansen in de dansschool en op de discovloer.
Ik haalde daardoor mijn MBO-opleiding wel, maar verloor veel sociale contacten.

Maar het dansbloed kruipt nog steeds.
Na het kopen van ons huis in 2004 las ik een artikel in een krant waarin mijn huidige dansleraar en de familie van mijn eerste danslerares in één adem werden genoemd.
Ik ging begin 2005 naar de open dag van deze dansschool en sta er sindsdien als dansleerling ingeschreven.  Ik dans wel met andere mensen, maar de danspassen doen we nu alleen.
Eerst Move Your Body en nu Zumba. Zo blijf ik een beetje op de hoogte van nieuwe muziek en danshits.

Bij Wijchen Swingt Internationaal stond ik ineens achter een oud buurgenoot. Hij deed mee aan de wedstrijden rolstoeldansen. Helaas haalde hij de finale niet met zijn danspartner.
Maar het gaat om het plezier en dansen is plezier voor twee.
Samen hebben we de dansvloer nog even onveilig gemaakt.
Zijn tip: Gewoon blijven oefenen, dan komt het met je conditie en richtingsgevoel vast goed.
Conditie dat zal kloppen, maar gevoel voor richting …

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk, Reismeerminboek. Bookmark de permalink .

2 reacties op Dag 2 van 26 ontmoetingen: Danspartnerdag

  1. trudy de wit zegt:

    Mocht het graag doen. Zelfs buikdansen….

  2. Melody zegt:

    Dat zijn tijden die je bij blijven, en inderdaad het meedoen is belangrijker dan het winnen!
    Ondanks dat toen alles bij mij om het dansen draaide…. kijk ik niet naar die programma’s op tv, ik weet niet waarom maar die hebben een heel hoog irritatiegehalte.

    Wel leuk dat je weer oude bekend tegenkwam!

Geef een reactie

