Op het apostelpaard rijden

Wil er iemand mij eens vertellen wat er allemaal aan de hand is?
Niet om het één of ander maar ik ben al door vele vreemde handen aangeraakt.
Kleurtje erbij gehouden.
Ander kleurtje.
Krijg ik ineens een lik op mijn neus.

Ik stond al heel lang in een kast stof te happen.
Joh, hier in huis woont een slechte huisvrouw.
Zo eentje van ach stof dat je niet ziet ligt er ook niet.
Nou, echt dat maak je de Koekoek wijs.

Maar wil nu eindelijk een iemand mij vertellen wat er aan de hand is?
Ik werd samen met mijn partner en nog een paar meegenomen.
Het andere paar mocht even blijven en wij gingen weer op pad.
Na een tijdje kwamen we weer op de plek waar we het andere paar hadden achtergelaten.
Dat paar zag er geknipt en geschoren uit.
Ik voelde me echt een voddenbaal.

Ik werd gescheiden van mijn partner.
Nu ging er niet een lik over mijn neus, nee nu een borstel.
Weer een lik en brrr weer die borstel.
Mooier konden ze het niet maken, ik bleef schilferen.
Ja, wat dacht je wat.
Ik heb dan ook een hele onheuse behandeling gehad.
Daar zou je toch bijna gifgroen van uitslaan.
Mijn neus werd geschonden bij een harde botsing met een niet meewerkende tuinafzetting.
Dat mens van mij mag nog blij zijn dat ik haar daardoor niet omkieperde.

Maar goed wil nu eindelijk eens iemand mij vertellen wat er aan de hand is?
Want eerst wordt er weken niet naar je omgekeken.
Dan ga je samen met je partner en nog een paar naar de hakkenbar.
Thuisgekomen wordt je minzaam nogmaals dik in de plamuur gezet.
Wil iemand even aan Min vragen of ze me daarna vergeten is.
Ik sta samen met mijn partner in die opgeruimde trapkast op een oude krant.
En we willen uitgepoetst worden..

NB Op het apostelpaard rijden is een uitdrukking / gezegde en het betekend: te voet gaan.
Dat doe ik doorgaans toch wel met schoenen aan. Niet dat die (of mijn voeten zelf) dan ongeschonden blijven…
En deze titel voor dit log vond ik via http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_uitdrukkingen_en_gezegden_P-U

N.B.:Dit log schreef ik op 11 januari jl., nu staan de schoenen uitgepoetst en wel in een hele schone kast.
Ook de andere kasten in die kamer zijn bovenop stofvrij gemaakt met de stofzuiger.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

4 reacties op Op het apostelpaard rijden

  1. rietepietz zegt:

    Je komt hier met een uitdrukking die ik nog niet kende en dat is leuk want ik hou van spreekwoorden en gezegden én uitdrukkingen ! weer wat geleerd vandaag !
    En laat de glimmende neuzen maar even in die kast staan want er is sneeuw opkomst!( zeggen ze)

  2. platoonline zegt:

    Ik ben wel blij met je uitleg want ik kende die uitdrukking ook niet. Nu wel. Leuk stuk. Gelukkig staan de schoenen met blinkende neusjes dezelfde kant op.

  3. Melody zegt:

    Ik kende hem wel maar heb hem in ‘eeuwen’ niet meer gehoord/gelezen.

    Goeedddd van jou!!!!

Geef een reactie

