Het kussen

Onlangs werd het me duidelijk dat ik op mijn werk regelmatig praat over de avonturen van Kaatje en Mossel. Er zijn zelfs mensen die me vragen hoe het met het tweetal gaat.

Het gaat goed met het tweetal. Het is als oost en west, zolang ze hun plaats weten is er niets aan de hand.

Stel ik zit nu op het zuiden op de bank dit te typen.
De tv staat uit in het noorden en vlak naast de bank staan twee stoelen ieder in een windrichting.

De stoel op het westen (raamkant) is duidelijk de favoriet.
En daar lag dan een  kussen op voor een kat.
Om dat kussen werd gestreden.
Dus op een goede dag in november kochten wij een ander kussen.
Legde dit op de stoel en het oude kussen alvast voor de achterdeur.
Ging Mossel natuurlijk gelijk op dat oude kussen bij de achterdeur liggen.
Het nieuwe kussen werd in dank aanvaard door Kaatje.
En Kaatje had haar kont nog niet ervan gekeerd of ook Mossel wilde dit kussen claimen.
Maar ja samen op één kussen is echt een brug te ver.

Wij dus nog zo’n zelfde kussen gekocht en op de andere stoel gelegd.
Wie het eerst komt het eerst maalt en die gaat dan natuurlijk op zijn / haar favoriete stoel met kussen zitten (bij het raam).

En Kaatje gaf Mossel het goede voorbeeld door als hij op de stoel lag bij het raam, zij op de andere stoel en kussen ging liggen.
Er liggen overal in huis slaapplaatsen voor dit tweetal die straal worden genegeerd.

Het is kan ik u melden even wennen aan de rust in huis.
Mossel heeft het begrepen. Als Kaatje op haar (en eigenlijk ook zijn)  favoriete plek ligt gaat hij op de andere plek liggen.

Die Kaatje ze heeft Mossel al het hele huis door gecoacht. En nu liggen ze beiden (zo breed mogelijk) op een stoel met een kussen.

Grappig genoeg liggen ze beiden nu met hun kont richting de bediende.

Dit bericht werd geplaatst in Dieren, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

3 reacties op Het kussen

  1. Hahaha geweldig wat een verhaal, hier gaat het er precies net zo aan toe…..
    En dan is het extra komisch om te zien hoe de grootste van de honden zich zonder ook maar 1 woord (grom) te uiten zich laat verjagen door de kleinste van de 4 poezen…

  2. Plato zegt:

    Nou maar dat is normaal hoor. Dat doet die van mij ook en ik kan mij katten herinneren die vroeger op mijn huiswerk gingen liggen, zo van… niet leren, mij aandacht geven please. En dan rolde hij zich over mijn schoolaantekeningen en ging inderdaad met de staart wapperend met zijn dikke kont naar me toe liggen. Het is ze aangeboren, aristocraten als ze zijn.

  3. rietepietz zegt:

    Op dit moment doet onze leenhond het plekje van Henk in beslag te nemen en laat zijn kussen links liggen ,niéts kattigs is de leenhond vreemd 😉

Geef een reactie

