Zing zo

Het is de zondag voor de kerstdagen.
Die dagen werden verdeeld in mijn jeugd.
We gingen eerst naar de ene kant en dan naar de andere kant van de familie.
Wat duidelijke werelden van verschil waren.
Die twee families zijn dan, met uitzondering van mijn ouders die elkaar al vijftig jaar kennen, nooit lang bij elkaar geweest.
Toch wisten we het bij beide kanten gezellig te maken.
Bij de ene gingen we mee naar de kerk en bij de ander speelden we een kerstliedje op het orgel.

Maar zonder die families zou ik niet leren om respect te hebben voor ieders zienswijze.
Op mijn werk denk ik vaak aan de familie van mijn vaderskant.
Ik ben dan wel geen tuinier geworden in God’s aarde
(een prachtige omschrijving van mijn oom die zo zelf zijn beroep Dominee omschreef).
Maar het schoffelen heeft wel invloed op mijn huidige werk.

Dit jaar werk ik met de feestdagen, waardoor we niet bij of met familie zullen eten.
We blijven thuis en Juan zal koken.
De ene dag vis en de andere dag vlees op de steengrill.
En o, ja voor de derde keer vier ik de dag erna een hele speciale 3e Kerstdag op mijn werk.
En ik wens jullie hele fijne dagen.

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

6 reacties op Zing zo

  1. Pingback: » Zing-Zo

  2. Zolang de kerstdagen, maar ook de andere dagen, jou goed doen en jou laten voelen hoe fijn het is om ‘thuis te komen’ dan is het goed meis!

    Dank je wel voor je mooie bijdrage en je goede wensen, vanaf hier wordt jullie hetzelfde gewenst!

  3. rietepietz zegt:

    Waar zouden we zijn in deze maatschappij als er geen mensen waren die tijdens de Kerstdagen werken !
    Ik hoop dat het,behalve thuis , ook tijdens de werkzaamheden sfeervolle en gezellige dagen zullen zijn !

  4. ram1955 zegt:

    Ik wens je prachtige dagen.

  5. Plato zegt:

    Wij vieren 1e kerstdag met de mama van Maria. België heeft maar één kerstdag. Dus werkt ze de dag er op en ik ga dan naar huis om die dag met zoon te vieren. Beetje gezellig maken voor hem. Ja, ik ben een trouwe NS klant. Ik hoop dat jullie heel fijne dagen hebben. Geniet er van.
    Hopelijk gaat alles goed met Ria. Nog steeds niets gehoord. Maar ik zal haar positieve gedachten toesturen.

    Groetjes

    Willem

  6. minoesjka2 zegt:

    Ik vond het vroeger nooit erg om met de feestdagen te wekren, er hing altijd een hele gezellige sfeer.
    Jij ook fijne kerstdagen gewenst.

Geef een reactie

