Zwijmelen op zaterdag

Zaterdag is hier schoonmaakdag. En dan denk ik altijd terug aan hoe mijn moeder het huis schoonmaakte.
Met muziek. Ze zette dan de pick up aan, legde een langspeelplaat er op en dan was het werk zo gedaan.
Mijn moeder zet nu nog steeds muziek op als ze strijkt.
En een kerstliedje dat we thuis regelmatig wilden draaien was parampampam (the little drummer boy):

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

7 reacties op Zwijmelen op zaterdag

  1. ram1955 zegt:

    Zalig. Mijn moeder was dol op dit nummer. Zij draaide ook vaak muziek tijdens de huishoudelijke bezigheden of ze luisterde naar Arbeidsvitaminen.
    Bedankt voor je bijdrage. Ik plaats een linkje. Fijn weekend.

  2. Deze uitvoering beslist niet, maar zovele andere uitvoeringen van The Little Drummer Boy hoor je regelmatig langskomen op SKY Radio The Christmas Station. Zaterdag schoonmaakdag? Dan werk jij zeker door de week, dat je het op deze dag mag/moet doen. Grtz Albert

  3. GabiBK zegt:

    Goeie ouwe herinneringen…

    Een heel fijn weekend en hele fijne kerstdagen wens ik je,

    Gabi

  4. Jaaaa mooi een echte traditienionele die ieder kent heerlijk,fijne feestdagen en vooral een gezond 2013, gr Laura

  5. Greet zegt:

    Een prachtig en ontroerend kerstlied. Het kleine jongetje dat niets anders te geven heeft dan zijn muziek. Als kind vond ik het al een mooi nummer. Dank je wel voor het plaatsen.

  6. Plato zegt:

    Mijn moeder zong altijd en als ze de plantjes water gaf sprak ze hen een voor een toe. Als de fluitketel floot (oh ja, even een keteltje heet water opzetten zei ze dan met gevoel voor taalgekte) dan riep ze: jahaaaa, ik kom zo, even wachten. Ach, aan die dingen denk ik. En oh ja, ik had dat lied ook op een CD. Droef lied naar ik me meen te herinneren.

  7. Mooii nummer dat ik in diverse mooie uitvoeringen ken…..

    En ja muziek bij het werk, arbeidsvitamientjes dus, niks mis mee

Geef een reactie

