Daags voor Kerst

Terwijl Knargel en Roos hun reis voortzetten met een oneindige variëteit aan vervoersmiddelen om zoveel mogelijk mensen in aanraking met Knargel te laten komen, besluit ik naar de markt te gaan.

Een tip die Knargel me steeds maar weer influistert: ga eens wat vaker onder de mensen.Knargel wil Roos meenemen naar allerlei plekken waar hij zoveel mogelijk mensen kan bereiken. Met wat zijn boodschap voor diegene die hij tegenkomt dan ook is.

In de paar minuten dat ik daadwerkelijk op die markt aanwezig ben word ik hartelijk begroet door mensen met wie ik in het verleden heb gewerkt of gedanst en ik voel me rijk

De mensen ze zijn gehaast en voor ik het weet zijn ze weer uit beeld.
Zelf loop ik rustig, ik geniet van de dag.
Het is december, een maand die me dat gevoel altijd dubbel geeft.
En met dank aan Knargel was ik daar nu juist veel minder mee bezig.

December het heeft voor mij altijd iets als het loslaten van iets dat vertrouwd is.
Iets wat je nog niet achter je wilt laten.
Maar dat je vergoed zal verlaten.
Pluk de dag klinkt toch beter dan pluk het jaar.
Ik maak me maar geen zorgen voor morgen.
Piekeren is leerde ik onlangs de verkeerde kant op fantaseren.
Dan kun je die fantasie veel beter gebruiken voor reizen naar onherbergzame plaatsen die wel wat lichtpuntjes behoeven of die niet langer door de rest van de wereld in de kou gelaten worden.

Kijk en als ik dan kon toveren en figuren die ik zelf bedacht heb kon aansturen zou ik Knargel sturen. En Knargel zou dan gaan helpen met zijn handen op zijn rug.
Maar ja of iedereen hem daar dan dankbaar voor is?
Ik ben hem in ieder geval dankbaar voor alle hulp die hij mij verleend heeft.
Nog wel een frappant feit, deze week liep ik op mijn werk met mijn hoofd (=knar) tegen een pilaar aan. Ik had er best wel gel (=zalf) op willen doen.

Gelukkig hield ik er dit keer geen brokken aan over.
Maar tja ik vroeg me wel af op welke onnavolgbare wijze ik dit nu weer voor elkaar gekregen had.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

3 reacties op Daags voor Kerst

  1. platoonline zegt:

    Misschien is Knargel wel sterker dan jij. Dat hij straks avonturen gaat beleven die jij niet bedenkt maar hij en dat hij je vanuit je dromen dwingt ze op te schrijven. Of dat hij geen gel meer op je hoofd verspreidt als je niet doet wat hij zegt. Knargel heeft vuile kantjes. Oppassen Min. De wereld vergaat vandaag niet en dus moet je door. Knargel er maar flink onderhouden, de lelijke…. ehhhh…knargel.

  2. Carpe Diem meid…. laat Knargel maar lekker zijn gang gaan, luister eens wat vaker naar hem 😉

Geef een reactie

