Knargel en Roos

Wat vooraf ging:

Plato kreeg een lumineus idee van die Knargel.
“Knar + Gel = Hoofd + zalf = Hoofdzalf.
Knargel woont dus in een tube en verlangt er naar om vrijgelaten te worden. En ja, vlak tegen kerstmis belandt hij op het hoofd van een vrouw met vreselijk veel last van roos dat als het ware als sneeuw van haar afvalt. Knargel is een zalfje van het indringende type en belandt IN haar hoofd. Daar, vlak onder de huid, beleeft hij de meest spannende avonturen die allemaal in dat leen-hoofd huizen. Daar ook, in de warmte van die miljoenen gedachten die als sneeuwvlokjes nederdalen, leert hij zichzelf kennen. Dacht hij altijd dat hij de yeti onder de koele kikkers en ijsberen was, nu blijkt hij, onder invloed van een stroom aan warme gedachten, zelf ook warm te zijn. Vanaf dat moment wil Knargel nog maar één ding. Iets goeds doen voor de mensheid. Warmte verspreiden, liefde tonen, ellende wegmarcheren zoals het een echte gel betaamd.
Nu heeft hij net besloten dat 21 december ZIJN dag is. Want met kerst zijn de mensen met andere dingen bezig. Die 21e zal hij het allemaal laten zien. Dan zal Knargel echt tot leven komen”.

Knargel was blij met de gedachten die hij had gehoord in het hoofd van de vrouw.
Ze had ook zo’n toepasselijke naam, Roos.
En ze had zulke inspirerende ideeën waar hij haar mee wilde helpen.
Op dit moment verkondigde Roos die plannen door de telefoon aan Sjaan.
“Sjaan, je raadt nooit wat ik ga doen (Knargel verheugde zich).
Nee, Sjaan ik ga op reis vanaf vandaag..
Luister nu Sjaan mijn besluit staat vast ik heb hier al jaren van gedroomd.
Dus ik zal dit jaar niet helpen met de Kerststal, de maaltijden voor de armen in de stad.
Nee, ik heb niet gedronken Sjaan. En nee Sjaan je droomt niet.
Ik heb altijd al iets van de wereld willen zien.
En via via heb ik Knargel leren kennen
(Knargel glimlachte)
Ja, samen gaan we op reis.
Sjaan vorig jaar ben je op een cruise geweest in december ik dacht juist van alle mensen in ons groepje dat jij het zou begrijpen.
Weet je toen ik tegen Boudewijn zei dat ik het idee had dat mijn reis de wereld een nog betere plaats zou maken, was hij vol begrip.
Maar goed ik hou je wel op de hoogte van mijn reisverslag.
Knargel heeft al wel tickets besteld voor mijn voorkeurssteden.
Maar hij zal het reisplan maken.
Hij noemt het naar die tube gel die ik heb gekocht; Buitenoevers”.

Eerste ontmoeting met Knargel? Lees dan hier.

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek. Bookmark de permalink .

5 reacties op Knargel en Roos

  1. ram1955 zegt:

    Wat een heerlijke fantasie.

  2. Hahaha geweldig, kom maar op met die reisverslagen, ben reuzebenieuwd!

    (enne top nog van je actie naar Ria!!!)

  3. rietepietz zegt:

    Heb je het weer ,als mannen éven de kans schoon zien drukken ze de snot bij het kerstboom optuigen 😉
    Gewéldig dat je Ria kon bezoeken ,dankjewel !

  4. smijling zegt:

    super je bezoekje
    en wens knargel een goede vevolg reis

  5. platoonline zegt:

    Knargel is kennelijk wel van het flexibele soort. Ik bedoel: als je in een tube woont dus. Tenslotte moet je heel soepel door zo’n klein buisjes (Knargel is altijd heel blij als de dop er af gaat). Dat opent mogelijkheden. Je zoekt het niet achter hem. Want Knargel klinkt zo boers als het maar zijn kan. Maar als je dan die naam ontleedt, blijft er fantastische kwaliteit over. Dat zie je nu al aan de verhalen. Ik ga snel verder lezen. Knargel voelt al een beetje als familie.

Geef een reactie

