Winterwarmte

Plato had bij dit fantasiewoord gevraagd om een fictief verhaal.
Ik begon met een naam: Knargel.
Maar omdat ik maar niet kon besluiten waar Knargel kon leven.
Hijzelf woonde het liefst daar waar alleen sneeuw lag.
Hoe hij er precies uitzag.
Het leek alsof niemand hem echt zag, maar wel zijn aanwezigheid voelde.
Knargel kwam, om kort te zeggen niet helemaal uit de verf.
Soms leek het wel een persoon die goede raad wilde aannemen van Tuinier.
Maar ja door een uitdaging van Plato mocht hij daar dan geen druppel bij drinken.
Knargel overviel me als het ware met bepaalde angstbeelden die ik was vergeten.
Zelfs Jordy en andere webpersoonlijkheden wilden zich er mee gaan bemoeien.

De tekst spatte echter geen tel van het scherm.
Knargel ging zelfs even werken bij de Kerstman, ook dat loste niets op.

Dus niets over Knargel haalde de publiciteit.
Eigenlijk geheel onverdiend.
Want door zo met Knargel bezig te zijn, haalde ik voor mezelf een angel uit mijn verleden.
Ik kon na jaren eindelijk iets meer schrijven over angsten en doemdenkbeelden.
En dat dan verpakt in winterse weerbeelden waar ik het zelf koud van kreeg.
Knargel had die kou van harte gevierd.
Weer naar zijn hart.
Dus ik wens nu Knargel naar het koudst denkbare plekje van de wereld.
Daar waar mensen wel weten dat hij er is, maar hem nooit echt zien.
Zo te horen denk ik dat Knargel eigenlijk de verschrikkelijke sneeuwman is.

Ah is het probleem hoe hij er uitziet gelijk verholpen.
Dus beste Knargel laat je als Yeti eens aan veel mensen zien.
En in mijn hoofd speelde Knargel met meer Gelgellen.
Dus één van die andere Gelgellen is dan de Amerikaanse Bigfoot.
En dan vooral op 21 december aanstaande.
De wereld zal er dan anders uitzien dan verwacht.

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek. Bookmark de permalink .

6 reacties op Winterwarmte

  1. gewoonanneke zegt:

    Een mooi verhaal . Ja soms kunnen woorden of verhalen leuke of minder fijne dingen naar boven halen . En 21 december ik weet niet wat ik daar van moet denken . Je laatste zin is daarom wel mooi . Niemand weet het namelijk .

  2. Pingback: De WE voor de maand december | Platoonline

  3. ram1955 zegt:

    Nog 5 dagen …. 😉

  4. platoonline zegt:

    Ik krijg een lumineus idee van die Knargel.

    Knar + Gel = Hoofd + zalf = Hoofdzalf.

    Knargel woont dus in een tube en verlangt er naar om vrijgelaten te worden. En ja, vlak tegen kerstmis belandt hij op het hoofd van een vrouw met vreselijk veel last van roos dat als het ware als sneeuw van haar afvalt. Knargel is een zalfje van het indringende type en belandt IN haar hoofd. Daar, vlak onder de huid, beleeft hij de meest spannende avonturen die allemaal in dat leen-hoofd huizen. Daar ook, in de warmte van die miljoenen gedachten die als sneeuwvlokjes nederdalen, leert hij zichzelf kennen. Dacht hij altijd dat hij de yeti onder de koele kikkers en ijsberen was, nu blijkt hij, onder invloed van een stroom aan warme gedachten, zelf ook warm te zijn. Vanaf dat moment wil Knargel nog maar één ding. Iets goeds doen voor de mensheid. Warmte verspreiden, liefde tonen, ellende wegmarcheren zoals het een echte gel betaamd.

    Nu heeft hij net besloten dat 21 december ZIJN dag is. Want met kerst zijn de mensen met andere dingen bezig. Die 21e zal hij het allemaal laten zien. Dan zal Knargel echt tot leven komen.

    Zo…. jij nu verder?

  5. Pingback: Knargel en Roos | reismeermin

  6. Mrs. T. zegt:

    Zo, net deel 3 en 4 ook gelezen en deze heerlijke toegift. Dank je wel dat je dit allemaal met ons wilde delen.

Geef een reactie

